Šādu informāciju laikraksts ieguvis Vācijas Transporta ministrijā un Krievijas valsts dzelzceļa uzņēmumā Rossijskije žeļeznije dorogi (RŽD).
Jaunas dzelzceļa līnijas būvēt nebūtu nepieciešams, jo varētu izmantot esošos sliežu ceļus, norāda Izvestija.
Vācijas Transporta ministrijā laikrakstam pavēstīts, ka pašlaik tiek izstrādāts maršruts Vācijas teritorijā, un paredzams, ka no Berlīnes vilciens brauks līdz Frankfurtei pie Oderas pie Polijas robežas, bet tālāk uz Varšavu.
RŽD filiālē Kaļiņingradā laikrakstam Izvestija apstiprināts, ka maršruts tiek izstrādāts, taču norādīts, ka pat par aptuveno laiku, kad vilcieni šajā maršrutā varētu sākt kursēt, runāt ir pāragri.
"Pašlaik notiek projekta tehniskā izstrāde. Vairākas stacijas maršrutā var uzņemt vilcienus ar 50 vagoniem, bet dažas - nevar. Pašlaik tiem runāts tieši par šādām niansēm," laikrakstam paskaidrots RŽD Kaļiņingradas filiālē.
Patlaban starp Berlīni un Kaļiņingradu nav ne tiešās dzelzceļa, ne aviosatiksmes. Vilcieni šajā maršrutā kursējuši līdz 2013.gadam, kad nepietiekamā pasažieru skaita un zaudējumu dēļ satiksme pārtraukta.
Lai pašlaik nokļūtu ar vilcienu no Sanktpēterburgas Berlīnē, jābrauc ar pārsēšanos caur Maskavu un ceļā jāpavada 32 stundas.
Savukārt no Sanktpēterburgas uz Kaļiņingradu tagad vilciens iet caur Vitebsku, Baltkrievijā, un ceļā jāpavada 23 stundas. Ar iecerētā maršruta vilcienu, kas ietu caur Latviju un Lietuvu, ceļā būtu jāpavada divreiz īsāks laiks.
Pēteris Stučka
ta nu gan
Neslāvs