Tusks skaidroja, ka pieņēmis jaunā aizsardzības ministra Tomaša Semoņaka lēmumu par militārpersonu atbrīvošanu.
No amata atkāpsies arī aizsardzības ministra vietnieks Česlavs Pjatass, bet par augstāko amatpersonu pārvadāšanu atbildīgā gaisu spēku vienība tiks izformēta, atklāja premjerministrs.
Jau ziņots, ka saistībā ar šo ziņojumu par demisiju piektdien paziņoja arī līdzšinējais aizsardzības ministrs Bogdans Klihs.
Piektdien publiskotajā Varšavas izmeklēšanas komisijas atzinumā 2010.gada aviokatastrofā, kurā gāja bojā Polijas prezidents Lehs Kačiņskis, vainotas lidmašīnas pilota pieļautās kļūdas un nepienācīgā sagatavotība, kā arī Smoļenskas lidlauka sliktais apgaismojums un Krievijas gaisa satiksmes kontrolieru kļūdas.
Izmeklētāji norāda, ka prezidenta lidmašīnas apkalpe nebija pienācīgi apmācīta un pilots pieļāva virkni kļūdu, sliktas redzamības apstākļos tuvojoties lidlaukam pārāk zemu un pārāk ātri.
"Negadījuma tiešais iemesls bija nolaišanās zem minimālā nolaišanās augstuma un pārāk strauja nolaišanās laika apstākļos, kas traucēja vizuālajam kontaktam ar zemi," teikts ziņojumā.
"Lidmašīnas komandieris, otrais pilots un navigators bija apmācīti steigā un pavirši, pārkāpjot spēkā esošos apmācību normatīvus," teikts 328 lappuses plašajā izmeklētāju komisijas ziņojumā.
Situāciju pasliktināja arī navigatora vājās krievu valodas zināšanas, kā arī pieejamais ziņojums par laika apstākļiem bija nepilnīgs.
Ziņojumā arī norādīts uz "trešās puses klātbūtni pilota kabīnē, lidmašīnas apkalpes efektīvas sadarbības trūkumu, lidmašīnas kapteiņa pārāk daudzu pienākumu uzņemšanos, nepienācīgu apkalpes apmācības līmeni".
Polijas prezidenta lidmašīnas apkalpe tika izveidota tikai dienu iepriekš, un tās locekļi pirmo reizi satikās tikai brīdi pirms lidojuma, kad pasažieri jau kāpa lidmašīnā.
Tomēr nav atrasti nekādi pierādījumi par tiešu spiedienu uz pilotu nosēsties Smoļenskā, neskatoties uz sliktajiem laika apstākļiem.
Polijas izmeklētāju ziņojumā norādīts uz trūkumiem arī Krievijas pusē, pieminot nepietiekamu Smoļenskas lidostas apgaismojumu un Krievijas gaisa satiksmes kontrolieru kļūdainos norādījumus.
Smoļenskas lidostas "apgaismojuma sistēma bija nesavienojama ar vizuālo navigācijas sistēmu specifikācijām", teikts komisijas ziņojumā.