Pagājušā gada martā Amo savā Facebook lapā izlika fotogrāfiju ar vilciena spidometru, kurš rādīja ātrumu 200 kilometri stundā. Viens no mašīnista draugiem atstāja komentāru ar lūgumu piebremzēt, uz ko Amo atbildēja, ka vēl nav pārsniedzis robežu. Viņam arī tika atgādināts, ka viņš var zaudēt licenci, ja nacionālā gvarde pamanīs pārkāpumu, uz ko viņš atbildēja: "iedomājieties, kāds tas ir kaifs - pabraukt garām nacionālajai gvardei tā, ka viņu radari iziet no ierindas. Ha-ha, sods RENFE (dzelzceļa kompānija) būs milzīgs."
Fotogrāfijas dienu pēc avārijas no sociālā tīkla tika dzēstas.
Trešdien notikušajā katastrofā dzīvības zaudēja 80 cilvēki un 178 guva ievainojumus. Spānijas mediji pēc katastrofas uzreiz izteica minējumus, ka katastrofa notikusi ātruma pārsniegšanas dēļ. Vilciena mašīnists atzinis, ka vilciens vairāk nekā divas reizes pārsniedzis pieļaujamo ātrumu, vēsta laikraksts El Pais. Mašīnists sacījis, ka pilsētas rajonā Santjago de Kompostelas apkaimē, kur maksimālais braukšanas ātrums bijis 80 kilometri stundā, vilciens traucies ar ātrumu 190 kilometri stundā, atsaucoties uz informācijas avotu izmeklēšanas komandā, vēsta laikraksts.
"Es ceru, ka neviens nav miris, jo tas gulsies uz manas sirdsapziņas," mašīnists sacījis vilciena sakaru sistēmā dažus mirkļus pēc avārijas, kad notikušā mērogs vēl nav bijis zināms. "Mēs visi esam cilvēki, mēs visi esam cilvēki," sacījis mašīnists, kurš bijis iesprostots vilciena kabīnē, un tad sācis sūdzēties par sāpēm muguras un ribu rajonā.
Avārija notika uz dzelzceļa ātrgaitas posma aptuveni četrus kilometrus no Santjago de Kompostelas stacijas, vilcienam lielā ātrumā līkumā noskrienot no sliedēm un ietriecoties betona sienā. No sliedēm noskrējis Alvia modeļa vilciens, kas spēj braukt gan pa ātrgaitas, gan parastajām līnijām.
Tā ir smagākā dzelzceļa katastrofa Spānijā kopš 1972.gada, kad Andalūzijā valsts dienvidos dzīvību zaudēja 77 cilvēki. 1944.gadā vilciena avārijā starp Madridi un Galisiju gāja bojā simtiem cilvēku.