Avārija notikusi pirmdien plkst.4.50 pēc Latvijas laika, lidmašīnai izlidojot no Tjumeņas lidostas. Lidsabiedrības UTair Lidmašīna nogāzusies 45 kilometru attālumā no Tjumeņas.
"Lidmašīna krītot salūza gabalos un aizdegās. Ir cietušie, ir bojāgājušie, viņus ved ar helikopteriem uz Tjumeņu," uzreiz pēc aviokatastrofas sacīja Ārkārtas situāciju ministrijas Urālu reģionālā centra preses pārstāvis Vadims Grebeņņikovs.
Lidmašīnā vajadzēja būt 40 pasažieriem, tomēr viens no viņiem uz reisu nebija ieradies, tādējādi, iespējams, izglābdams sev dzīvību.
Sakari ar lidmašīnu pazuduši uzreiz pēc tās izlidošanas, apliecināja uzņēmuma Rosaviacija pārstāvis. Dažas minūtes vēlāk kļuva zināms, ka lidaparāts avarējis.
Nogāžoties lidmašīna salūzusi trijās daļās un aizdegusies. Traģēdijas upuru skaits vēl var pieaugt. Šobrīd visi cietušie atrodas reanimācijā. Divas stundas pēc aviokatastrofas tika ziņots, ka negadījumā izdzīvojuši 17 cilvēki, tomēr vēlāk seši no viņiem miruši. Aviokatastrofas iemesli pagaidām nav noskaidroti.
Katastrofas vietā lidmašīnas atlūzās ir izdevies atrast četras "melnās kastes". Kādā stāvoklī ir sarunu ieraksta un lidojuma parametru reģistrācijas iekārtas, netiek ziņots.
Tjumeņas aviokatastrofa notikusi lidojumam labvēlīgos laika apstākļos, apliecināja Hidrometeocentra pārstāvis. Aviokatastrofas brīdī Tjumeņas lidostā Roščino pūtis dienvidrietumu vējš ar ātrumu seši metri sekundē, brāzmās - deviņi metri sekundē. Redzamība bijusi vairāk nekā desmit kilometri, mākoņu zemākā mala bijusi 400 metru augstumā, temperatūra - mīnus 0,6 grādi. "Tie ir parasti meteoroloģiskie apstākļi, tie ir absolūti visparastākie apstākļi," sacīja meteorologs.
Viņš norādīja, ka turpmākā lidojuma maršrutā tika prognozēts sniegs ar lietu, putenis, mērena apledošana mākoņos. "Bet tas to [lidmašīnu] neskāra. Tā tikko bija pacēlusies, kad nogāzās sešu kilometru attālumā no pacelšanās-nosēšanās joslas, nepaspēja pat uzņemt augstumu," norādīja Hidrometeocentra pārstāvis.