Uzrunājot Pakistānas Nacionālo asambleju, aviācijas ministrs Ghulams Sarvars Kāns sacīja, ka 262 piloti valstī nenokārto lidošanas eksāmenu patstāvīgi, tā vietā samaksājuši kādam citam, lai viņu vārdā noliek eksāmenu. Ministrs norādīja, ka vairāk nekā 30% pilotu nav lidošanas pieredzes.
Pakistānā ir 860 aktīvi piloti, kas apkalpo vietējās aviokompānijas, tostarp Pakistānas starptautisko aviosabiedrību Pakistan International Airlines, kā arī valstī ir vairāki ārvalstu pārvadātāji.
Šo faktoru iezīmēja arī provizoriskais ziņojums par 22. maijā notikušo aviokatastrofu valsts dienvidu pilsētā Karāči, kad, avarējot pasažieru lidmašīna Airbus A320, dzīvību zaudēja 97 cilvēki.
Ziņojumā minēts, ka ''cilvēciska kļūda'' ir bijis viens no iemesliem, kāpēc notikusi aviokatastrofa.
Kā raksta mediji, atsaucoties uz ziņojumu, ''lidojuma pēdējās minūtes esot bijušas haotiskas un tika pieļautas savādu kļūdu virkne, ko papildina sakaru problēmas ar gaisa satiksmes vadību''.
Izmeklētāji konstatējuši, ka lidmašīnas pilots nav ievērojis sakaru torņa prasības. Lidmašīna atradusies neatbilstošā augstumā, tāpat pilotiem esot ieteikts aplidot vēl vienu apli, lai veiktu pakāpenisku nolaišanos, taču piloti prasību ignorējuši.
Pēc traģiskajiem notikumiem aviosabiedrība nekavējoties atbrīvojusi visus pilotus, kuriem konstatētas viltotas licences. Tāpat 150 Pakistānas pilotu licences ir apturētas.