Irānas pārstāvis Starptautiskajā civilās aviācijas organizācijā (ICAO) Farhads Parvarešs šīs ANO aģentūras sanāksmē apsolīja, ka 752.reisa lidmašīnas "melnās kastes" tiks nosūtītas uz Kijevu analīžu veikšanai.
Irāna sākotnēji lidmašīnas avārijā vainoja tehniskas problēmas, bet dažas dienas vēlāk tā atzina, ka valsts pretgaisa aizsardzības spēki 8.janvārī ar raķeti notriekuši Ukrainas aviokompānijas "Ukraine International Airlines" lidmašīnu kļūdas dēļ.
Lidmašīnā, kas lidoja uz Kanādu un nogāzās neilgi pēc pacelšanās Teherānas lidostā, bija 176 cilvēki, kas visi gājuši bojā. Starp šiem cilvēkiem bija 57 Kanādas pilsoņi, kā arī 11 Ukrainas pilsoņi, 17 cilvēki no Zviedrijas, četri no Afganistānas, četri Lielbritānijas pilsoņi, kā arī Irānas pilsoņi.
Kanādas ārlietu ministrs Fransuā Filips Šampaņs "apsveica" Irānas apņemšanos beidzot nodot šīs lidmašīnas "melnās kastes" un sacīja, ka tas ir "solis pareizajā virzienā no Irānas puses".
Ukrainas vēstnieks Kanādā Andrijs Ševčenko tviterī ierakstīja, ka arī viņa valsts "apsveic Irānas lēmumu". Viņš piebilda, ka, "ja būtu vajadzīga papildu erudīcija", šīs "melnās kastes" tiktu nodotas tālāk Francijai analīžu veikšanai.
Irāna ir atzinusi, ka abas "melnās kastes" ir bojātas un ka valstij trūkst tehnisku iespēju iegūt datus no tām, tomēr Irāna divus mēnešus nevarēja izlemt, ko ar tām darīt.
Valstis, kuru pilsoņi gāja bojā šajā aviokatastrofā, ir kritizējušas līdzšinējo Irānas atteikšanos nodot "melnās kastes" Ukrainai vai citām valstīm, kas spētu iegūt un analizēt to datus.