Marko Mertins pirmoreiz pie WRC automašīnas stūres sēdās 1999. gadā, laika gaitā iegūstot pilnvērtīga braucēja vietu vispirms Ford un pēcāk Peugeot vienībā. 2003. gadā Akropoles rallijā Grieķijā Mertins guva savu pirmo no piecām WRC uzvarām, un uz goda pjedestāla viņš kāpis 18 reižu. Diemžēl 2005. gada sezonas izskaņā Lielbritānijas rallijā igauņa pilotētā Peugeot 307 WRC automašīna nobrauca no ceļa un ar pasažiera pusi ietriecās kokā, bojā ejot stūrmanim Maiklam Pārkam. Pēc šādas traģēdijas Mertins pie pilota stūres atgriezās vien uz dažām sacensībām, bet pilnvērtīgi atsākt karjeru viņam emocionāli nebija spēka.
Tieši ap to laiku karjera lēnām sāka uzņemt apgriezienus Otam Tenakam. 2008. un 2009. gadā viņš kļuva par Igaunijas čempionu, braucot komandā, ko vadīja Mertins. 2009. gadā Ots arī piedzīvoja savu debiju WRC sacensībās un uzvarēja Pirelli rīkotā jauno sportistu konkursā, kas deva iespēju 2010. gadā jau piedalīties sešos WRC etapos PWRC klasē. Tās ieskaitē jaunais sportists izcīnīja divas uzvaras. Turpinot progresēt Mertina aizbildnībā, uz 2012. gada sezonu Tenaks jau noslēdza pilnvērtīgu līgumu ar M-Sport komandu un otrajā etapā Zviedrijā guva savu pirmo uzvaru ātrumposmos. Sezonā gāja kā pa kalniem un lejām, bet tās izskaņā igauņu pilots Itālijā pirmoreiz kāpa uz goda pjedestāla. Par Tenaka pilnvērtīgu iekļūšanu elitē var saukt 2017. gadu. No čempionāta bija aizgājusi iepriekšējos gados dominējusī Volkswagen vienība un Tenaks M-Sport sastāvā kļuva par komandas biedru tobrīd četrkārtējam pasaules čempionam Sebastjēnam Ožjē. Tāpat pirms šīs sezonas par igauņu pilota stūrmani kļuva Martins Jerveoja, kurš ir viņa partneris vēl joprojām. Sezona iesākās ar diviem goda pjedestāliem, vēlāk tika gūtas arī pirmās divas uzvaras, un sezonas noslēguma kopvērtējumā igaunis izcīnīja trešo vietu. Pirms 2018. gada viņš noslēdza divu gadu līgumu ar Toyota un, neskatoties uz pesimistiskām prognozēm, pie jaunās automašīnas ātri pierada. Sezonas noslēgumā otro gadu pēc kārtas tika gūta trešā vieta, bet Toyota pirmoreiz kopš 1999. gada triumfēja komandu ieskaitē. 2019. gada sezonā Tenaks bija lielisks. Vispirms viņš trīs reizes pēc kārtas kāpa uz pjedestāla, vēlāk sekoja piecas uzvaras septiņu sacīkšu laikā, un igaunis pirmoreiz izcīnīja pasaules čempiona titulu. Covid-19 iespaidotajā 2020. gadā, jau pārstāvot Hyundai, Ots sezonas kopvērtējumā izcīnīja trešo vietu, vienīgo panākumu gūstot debijas mājas posmā, sekoja piektā un otrā vieta un uz 2023. gadu igauņu ekipāža atgriezās M-Sport komandā. Savukārt šosezon Tenaks atkal brauc Hyundai sastāvā. Kaut arī igauņu pilots pēc ātrumposmiem bieži izrāda neapmierinātību ar savu automašīnu, jūnijā Sardīnijas rallijā viņš nedaudz negaidīti izcīnīja sezonas pirmo uzvaru. Ar to arī sākām viņa sarunu ar Sporta Avīzi.
Visu sarunu lasiet žurnāla Sporta Avīze jūlija numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu jaunajā mājaslapā ŠEIT!