Braients mūžībā aizgāja pērn 26.janvārī 41 gada vecumā, avarējot helikopteram, kurā bez viņa bojā gāja vēl astoņas personas.
NTSB norāda, ka Zobajana lēmums lidot cauri mākoņiem bija nepareizs un viņš pārkāpis federālos standartus, kas paredz, ka lidojums jāveic pārredzamā apvidū.
Izmeklētāja izsecinājuši, ka pilots biezajos mākoņos kļuvis dezorientēts, nespējot noteiktu savu atrašanās vietu un pusi, uz kuru sasvēries helikopters. Lēmums lidot cauri biezajiem mākoņiem esot bijis pārgalvīgs un pretēji tam, kā jārīkojas apmācītiem pilotiem.
Neilgi pirms avārijas Zobajans gaisa satiksmes kontrolieriem paziņoja, ka izlidojis cauri mākoņiem un palielina savu augstumu, turpretī NTSB izmeklētāji secina, ka tajā brīdī viņa vadītais helikopters Sikorsky S-76 bija sasvēries un sācis tuvoties zemei.
NTSB arī atzīmē, ka pilots neiesniedza rezerves lidojuma plānu un izvēlējās neizmantot tuvāko lidostu, kur apstātos, lai pārlaistu lidojumam nelabvēlīgos laikapstākļus.
NTSB ziņojumā teikts, ka no 2010. līdz 2019.gadam kopumā bija 184 lidaparātu avārijas, kuras izraisīja dezorientēšanās telpā, 20 no tām ar letālām sekām.
NTSB ir neatkarīga federālā aģentūra, kas izmeklē satiksmes negadījumus, taču tai nav pilnvaru piemērot sodus par pārkāpumiem.
20 gadu spožajā karjerā Braients Losandželosas Lakers sastāvā kļuva par pieckārtēju NBA čempionu, divas reizes iegūstot finālsērijas vērtīgākā spēlētāja balvu, kā arī reizi viņš tika atzīts par regulārā čempionāta labāko spēlētāju.