Lai gan “Red Bull” komandas pilots Sebastians Fetels joprojām ir vadībā kopvērtējumā, Barselonas trasē vācietis finišēja tikai ceturtais. Viņa riepas dila tik ļoti, ka tieši tādēļ nebija iespējams cīnīties ar “Ferrari” un “Lotus” pilotiem.
“Visi redz, kas šeit tagad notiek,” pēc tikšanās ar Eklstounu teica Matešics. “Šim visam ar sacīkstēm vairs nav nekāda sakara. Šī ir cīņa par riepu taupīšanu. Reālās autosacīkstes izskatās citādi. Dotajos apstākļos mēs nevaram parādīt, uz ko ir spējīgas mūsu mašīnas un mūsu piloti. Vairs nav īstas kvalifikācijas un cīņas par pirmo starta vietu, jo visi taupa riepas sacensībām. Ja mēs brauktu tik ātri, cik varam, atkarībā no trases, būtu jāveic astoņi līdz desmit pitstopi.”
Matešics nav pret to, ka “Pirelli” tika uzdots izveidot riepas, lai būtu jāveic vairāk pitstopi kā iepriekš, tomēr uzskata, ka šobrīd situācija aizgājusi pārāk tālu no vēlamās.
“Jā, mērķis bija padarīt sacensības aizraujošākas, liekot vairāk reižu doties boksos, bet šobrīd to jau ir pārāk daudz,” viņš saka. “Sākotnējai idejai ar šo visu vairs nav nekāda sakara.”
“Red Bull” neapmierinātība ir tik liela, ka komandas vadītājs Kristians Horners pat atcēla svētdienas vakarā plānoto tikšanos ar presi, kā tas bijis pēc katra F1 posma. Komandas konsultants Helmuts Marko uzskata, ka situācija ir tik slikta, ka šobrīd riepas jau rada draudus pilotu veselībai.
“Vai tiešām no mums var prasīt to, lai mēs visu laiku saviem pilotiem pavēlas braukt piesardzīgi un taupīt riepas?” izteicies Marko. “Mums jāmaina mašīnas regulējumi, lai tie būtu piemēroti tikai riepām. Jāsāk brīnīties, kad plīsušas riepas būs par iemeslu nopientām avārijām? Tas notiks! Mēs tikai varam informēt “Pirelli” par to.”