Poļu pilots, kas cieta rallija avārijā 2011.gada februārī, tika saistīts ar startiem dažādos čempionātos šajā sezonā, tomēr reālākais variants ir dalība ERC čempionātā. Nesenais “Mercedes” paziņojums, ka Kubica nebūs daļa no kompānijas DTM komandas, arī pastiprina šādu scenāriju.
Pēdējā gada laikā Kubica jau piedalījies vairākos nacionāla mēroga rallijos ar vecākas specifikācijas WRC automašīnām un ņemot vērā viņa rokas kustības ierobežojumus, viņš izmantoja pielāgotu pārnesumu pārslēgšanas sistēmu uz stūres – izmantojot īpašas lāpstiņu formas pārslēgus, kādus izmanto Formulā 1.
“Kad abas manas rokas atrodas uz stūres un es varu vadīt mašīnu nenoņemot tās no stūres rata, tad es nejūtu nekādus ierobežojumus,” skaidroja Roberts Kubica. “Rokas spēks nav tajā līmenī, kā iepriekš, taču ja tā būtu vienīgā problēma, tad divi mēneši trenažieru zālē visu atrisinātu.”
“Lielāka problēma saistās ar rokas rotāciju un pirksu ierobežotajām kustībām,” atzīst polis, kurš ERC čempionāta varētu izmantot pielāgotu “Regional Rally Car” klases mašīnu. “Taču esmu pārliecināts, ka tas pamazām atgriezīsies: nervu dzīšanas process ir ļoti lēns un tam vajadzīgs laiks, taču progress ir un es to pamanu. Esmu pārliecināts, ka tas, lai arī nebūs pilnībā sadzijis, tomēr neradīs problēmas,”
“Dienu no dienas, ralliju pēc rallija un testus pēc testiem es pamanu, ka ierobežojumi manai rokai ir aizvien mazāk un mans mērķis ir kādu dienu pilotēt bez ierobežojumiem,” apņēmīgi paziņoja Kubica, kura pēdējā komanda Formulā 1 bija “Lotus” (toreiz “Renault”) vienība. “Ar manu ātrumu nav nekādu problēmu. Kad es pilotēju, tad koncentrējos un aizmirstu par saviem ierobežojumiem. Ņemot vērā manas traumas, es nevaru atgriezties 100% iepriekšējā līmenī, taču es ceru vēl krietni progresēt.”