Nedēļas nogalē ar pirmo no desmit posmiem Abū Dabī startēs pasaules rallijkrosa čempionāts, kurā arī šogad redzēsim divus latviešus, no kuriem Jānis Baumanis aizvadīs pilnu čempionāta sezonu.
Pasaules čempionāts rallijkrosā šobrīd pārdzīvo vienu transformāciju pēc otras – pirms šīs sezonas no tā ir aizgājuši autoražotāji, atstājot cīņu par titulu privāto komandu ziņā. Tas nozīmē, ka 2019. gadā būs ļoti reta izdevība privātas komandas sastāvā cīnīties par čempiona titulu un līdz ar to pretendentu skaits ievērojami pieaugs, bet sacīkstes kļūs tikai aizraujošākas. Turklāt apritē ir palikušas pagājušā gada fabriku komandu mašīnas, un paralēli vairākas privātās komandas, apzinoties lielisko izdevību, izstrādājušas jaunus Supercar modeļus. Šo droši var nodēvēt par pārmaiņu sezonu, jo paralēli sacensību organizatori IMG paziņojuši par elektroklases Projekt E ieviešanu jau nākamajā sezonā – pagaidām gan bez autoražotāju kompāniju līdzdalības. Šis solis palīdzēs pieradināt skeptisko skatītāju pie rallijkrosa elektrifikācijas un nodemonstrēt autokompānijām šī sporta veida atbilstību elektrovirzienam, jo zibenīga jaudas padeve, augsts griezes moments un īss bateriju cikla periods ir ideāli parametri rallijkrosam.
Jaunā sezona tiks atklāta rallijkrosam pilnīgi jaunā teritorijā un ar mākslīgo apgaismojumu – Abū Dabī Formula 1 trases teritorijā izveidotajā kompleksā. Kalendāru šogad papildinājusi vēl viena F1 trase – Spā–Frankošampa Beļģijā, kur rallijkrosa aplis izveidots leģendārajā Eau Rouge līkumā. Sezonas laikā rallijkrosa čempionāts paviesosies desmit trasēs, un šogad pēc privāto komandu spiediena organizatoriem līdzekļu taupīšanas nolūkos nācās atteikties no viena ceļojuma pāri okeānam, līdz ar to neredzēsim Ostinas trasi Teksasā. Bet Latvijas līdzjutēji var gavilēt – arī šoruden 14. un 15. septembrī lielais rallijkross atkal būs Rīgā, Biķernieku trasē.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 4. aprīļa, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!