„Šogad rallijam izdevies pulcēt sevišķi spēcīgu dalībnieku sastāvu, un līdzjutējus sagaida bezkompromisu cīņa par sekundēm starp vairākām ekipāžām,” stāsta rallija direktors Uldis Hmieļevskis. „Šogad Rallijs „Kurzeme 2013” atgriezīsies pie klasiskajiem ceļiem, kas bagāti ar sarežģītu līkumu sērijām un lieliem vidējiem ātrumiem. Lai kāptu uz goda pjedestāla, sportistiem nāksies rādīt visu savu meistarību katrā trases metrā,” saka U. Hmieļevskis.
Interesanta cīņa gaidāma starp septiņķārtējo Vācijas rallija čempionu un 2009.gada Dakāras maratonrallija uzvarētāju bagiju klasē Matiasu Kāli un priekšlaicīgi par šā gada Latvijas čempionu A+ grupā kļuvušo Mārtiņu Svili. Jau pagājušā gada oktobrī notikušajā Lauzicas rallijā Vācijā M.Svilis parūpējās par sensāciju, vien pēdējos divos ātrumposmos tehnisku problēmu dēļ līderpozīciju atdodot mājiniekam M.Kālem. Finišā Svilis no titulētā vācieša atpalika 12 sekundes, kamēr 3.vietas īpašnieku no uzvarētāja šķīra jau vairāk nekā pusotra minūte. Vācijas čempions Kurzemē pilotēs vienu no divām šī rallija WRC automašīnām, tomēr M.Svilim priekšrocības varētu dot vietējo ceļu specifikas labāka pārzināšana.
N4 grupā pie sacensību favorītiem būtu pieskaitāmi uzreiz seši sportisti. No Latvijas sportistiem cīņā par uzvaru iesaistīsies ne reizi vien Latvijas čempiona titulus izcīnījušie Aivis Egle un Jānis Vorobjovs, kā arī liepājnieks Viktors Lebedevs. No igauņu sportistiem kā galvenie pretendenti uz uzvaru N4 grupā jāmin 3. vietas ieguvējs pasaules rallija čempionāta posmā Sardīnijā 2012. gadā Ots Tanaks un šīs sezonas Igaunijas čempionāta līderis grupā Timmu Korge. Ļoti ātra arī Kurzemes ceļos būs patlaban Latvijas čempionāta 2.vietā esošā krievu ekipāža Aleksejs Lukjaņuks un Aleksejs Arnautovs, kura augusta sākumā notikušajā pasaules čempionāta posmā Somijā finišēja 16.vietā, bet pēc pirmajām divām dienām atradās pat augstajā 12.vietā.
Rallija līdzjutējiem interesanta būs O. Tanaka un A. Lukjaņuka duelēšanās Kurzemes ceļos, kas sākās maijā notikušajā Talsu rallijā. Šajās sacensībās cīņa starp abiem sportistiem notika par sekundes desmitdaļām, un pirms pēdējā ātrumposma A. Lukjaņuks savu galveno konkurentu apsteidza vien par 7,53 sekundēm. Tomēr izšķirošajā, rallija garākajā ātrumposmā, netālu no starta sacensību līderis izlidoja no trases un aizlauza priekšējo riteni, kā rezultātā rallija finišs tika sasniegts ar četru minūšu kavēšanos.
Kopumā rallijam pieteikušās 105 ekipāžas, no kurām 37 startēs Latvijas, bet 34 – Igaunijas čempionāta ieskaitē, bet 27 ekipāžas veiks saīsinātu distanci kā rallijsprinta dalībnieki.