Pagājušais gads Latvijas blakusvāģu klases motokrosa braucējam Kasparam Stupelim bija ļoti piesātināts – smagā darbā tika izcīnīts ceturtais pasaules čempiona tituls, dienasgaismu piedzīvoja viņa filma, un noslēgumā nopelnīts arī valsts populārākā sportista gods. Tam visam pa vidu bija arī šķiršanās no savas ekipāžas pilota Etjēna Baksa un sadarbības atjaunošana ar sporta veida leģendu Danielu Vilemsenu. Tas sola krāsainu nākamo sezonu, kurā pēc ilgāka pārtraukuma Latvijā nenotiks pasaules čempionāta posms.
Cīnās ar motivāciju
Pirms jaunās sezonas sarunā ar Dienu Stupelī var manīt zināmu piesardzību, jo vēl nav zināms, ko sagaidīt no viņa paša un ko no 44 gadus vecā Vilemsena, kurš ar desmit trofejām ir visu laiku visvairāk titulētais blakusvāģu klases braucējs. Nīderlandietis pēdējo no saviem tituliem izcīnīja tālajā 2012. gadā, un Stupelis pieļauj, ka pāriniekam motivācija visai sezonai vēl jāpameklē.
"Vilemsens iepriekšējās sezonas ir vilcis uz saviem desmit tituliem. Regulāri mainījis kantētājus, aizvadīto sezonu pat nenobrauca līdz galam. Situācija nav tāda, kāda viņam bija ziedulaikos, tas viennozīmīgi," par motivācijas problēmām nedaudz bažījas Stupelis. Latvietis gan negrib mest visus akmeņus pilota dārziņā, jo pieļauj, ka iepriekšējās sezonās ne pārāk labi gatavojušies arī Vilemsena kantētāji, kas mazinājis nīderlandieša vēlmi cīnīties par 100 procentiem. "Kā braucēji mēs tomēr viens otram uzticam savu dzīvību. Nemauksi jau pa galvu, pa kaklu, ja zini, ka tavs pārinieks pēc desmit minūtēm jau būs "gatavs". Ja vairākās sacensībās nevari dot "ar gāzi grīdā", tad tā motivācija ar laiku sāk zust. Domāju, tas ir izskaidrojums, kāpēc Vilemsenam pēdējie gadi nav tādā līmenī, kādā varēja būt."
Pirmās ugunskristības jaunajai/vecajai ekipāžai jau bijušas – šomēnes sacensībās Nīderlandē gūta uzvara, turklāt apsteigts Bakss ar kantētāju Nikolā Musē. Lai arī sezona vēl tikai iegriežas, tas apliecina, ka starpsezonas darbs aizvadīts labi.
Kopš sava pēdējā titula 2012. gadā Vilemsens pasaules čempionāta trijniekā bijis vien tikai reizi – pirms trim gadiem. Kopā ar Stupeli nīderlandietis par pasaules čempionu kļuva 2003. un 2004. gadā. Savukārt Latvijas kantētājs kopā ar Baksu uzvarēja arī 2015. un 2019. gadā. Tā kā uz Vilemsena/Stupeļa sedliem ir kopumā 14 pasaules čempiona titulu.
Vēlas vismaz piecnieku
"Jā, esam veči gados, bet tādas pieredzes kā mums nav nevienam," 37 gadus vecais Stupelis pauž cerību, ka pasaules čempionātā izdosies cīnīties par augstām vietām.
"Motocikla tehnikā mums ar Danielu viss būs kārtībā. Tā ir viņa ikdiena, darbs un bizness. Ar Vilemsena gatavotiem rāmjiem brauc Bakss un citi mūsu galvenie konkurenti. Ja kaut kas ar to nesanāks, būšu ļoti sarūgtināts. Danielam varētu būt arī kādi rāmja noslēpumi, kas nostrādās mums par labu, savukārt motora ražotājam Cābelam Bakss un Vilemsens ir iecienītākie klienti. Amortizatorus, kas motociklam ir viena no svarīgākajām lietām, Vilemsens pats ir regulējis Baksam un vēl daudziem citiem. Šim visam vajadzētu salikties kopā. Ja savu ego noliksim malā un sapratīsimies, nevajadzētu būt problēmām."
Tai pašā laikā ekipāžas budžets jaunajā sezonā būs aptuveni uz pusi mazāks, nekā Stupelim tas bija pērn ar Baksu. Latvietis šobrīd gan nedomā par pašiem augstākajiem mērķiem – jāsāk ar iekļūšanu piecniekā. "Redzot, cik augsta konkurence bija pagājušajā gadā, domāju, pirmajā piecniekā mums vajadzētu būt regulāri. Būsim sarūgtināti, ja pirmajos posmos cīnīsimies tikai par vietu desmitniekā. Tas pamatīgi iedragās mūsu morāli. Savukārt sezonas beigās atrasties kopvērtējuma trijniekā būtu ļoti solīds un labs rezultāts, bet iesaistīties cīņā par titulu vispār būtu kas satriecošs."
Visu rakstu lasiet avīzes Diena pirmdienas, 24. februāra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Pauris