Mārtiņš Sesks pieņēmis lēmumu nepiedalīties šīs sezonas pēdējā pasaules rallija čempionāta junioriem (JWRC) posmā Lielbritānijā, lai labāk sagatavotos nākamajai sezonai, ar sabiedrisko attiecību pārstāvja palīdzību paziņojis sportists.
Seska komanda ir pieņēmusi lēmumu sākt gatavošanos 2020.gada pasaules rallija čempionātam ātrāk, nekā to dara citi sportisti. Lai nākamajā gadā JWRC klasē varētu cīnīties par godalgotām vietām, tiks ieguldīts papildu laiks treniņos. Tāpēc Seska ekipāža nepiedalīsies šīs sezonas pasaules rallija čempionāta JWRC noslēdzošajā posmā, kas 4.-7. oktobrī norisināsies Lielbritānijā.
“Sezonu noslēgt pāragri, protams, nav psiholoģiski viegls lēmums," lēmumu komentēja sportists. "Piedaloties ikvienās sacensībās jebkuram sportistam galvenais ir būt konkurētspējīgam un ar degsmi cīnīties, taču šajā brīdī kā komanda neesam gatavi parādīt labāko sniegumu. Nepiedalīšanās pēdējā posmā ir racionāls lēmums, tā ietaupīsim finansējumu un ar pilnvērtīgi izstrādātu treniņu programmu gatavosimies nākamajai sezonai, lai atgrieztos spēcīgāki."
"Šogad ļoti izbaudīju balvas braucienus ar pilnpiedziņas "R5" mašīnu. Iegūta trešā vieta kopvērtējumā aiz Olivera Sūlberga un Alekseja Lukjaņuka savās mājās, Liepājā. Tie man bija īpaši notikumi. Braucot ar treneri kā stūrmani, Itālijā izcīnījām trešo vietu savā klasē un godam cīnījāmies ar visiem asfalta speciālistiem. Tie bija divi šā gada patīkamākie ralliji. Pilotam ar stūrmani ir nepieciešams laiks, lai izveidotos sadarbība, bet man šosezon bijuši četri stūrmaņi. Latvijā stūrmaņu nav daudz, it sevišķi ar starptautisku pieredzi, taču bez stūrmaņa braukt rallijā nav iespējams. Šo jautājumu risinām,” sezonas notikumus vērtēja Sesks.
“Tādas lietas nav iepriekš paredzamas, bet šī sezona lika mazliet piebremzēt labu kopējo rezultātu sasniegšanā," piebilda LMT Autosporta akadēmijas rallija ekipāžas treneris Uldis Briedis. "Vairākas lietas neizdevās īstenot, kā gribētos, tāpēc nācās ieguldīt milzīgu darbu ekipāžas sadarbības izpētē un attīstībā. Esam izdarījuši savus secinājumus un ieguvuši labu informācijas apjomu, lai šobrīd savu laiku un resursus koncentrētu nākamajai sezonai, sākot tai gatavoties ātrāk nekā citi. Esam jau izstrādājuši pamatīgu treniņu plānu, izmantojot šī gada iegūto pieredzi pasaules čempionātā. Šobrīd zinām uz ko koncentrēties, lai nākamajā gadā mēs būtu sportiski spēcīgi un cīnītos par uzvarām un titulu.”
“Esam jau sākuši darbu pie nākamās sezonas," piebilda Sesks. "Braucot valstīs, kur iepriekš nebiju bijis, esmu guvis neizmērāmu pieredzi. Esmu bijis pirmais latvietis, kas brauc pilnu pasaules čempionāta sezonu. Tā ir bijusi neatsverama pieredze, bet mums viss ir bijis jauns - tas ir augstākais līmenis šajā sportā, un tāpēc var teikt, ka šis ir bijis pieredzes gūšanas gads. Pašlaik īpašu uzmanību pievēršam arī budžeta plānošanai. Tas ir sarežģīts laiks un lēmumu pieņemšanas process visiem sportistiem, kam nepieciešami gan treniņi, gan dalība sacensībās. Nākamajā sezonā ceru piedalīties piecos JWRC posmos un iespēju robežās arī Latvijas čempionātā.”
Šis pilotam bija debijas gads, pasaules junioru čempionātā braucot ar priekšpiedziņas Ford Fiesta R2 automašīnu. JWRC klasē šogad 25 ātrumposmos ekipāžai izdevies finišēt labāko trijniekā, ātrumposmos uzvara gūta trīs rallijos. Divi Eiropas rallija čempionāta posmi aizvadīti arī ar pilnpiedziņas automašīnu. Dalība šajos posmos bija balva, kas iegūta par uzvaru iepriekšējās sezonas Eiropas čempionātā Junior U27"" klasē. Godalgotas vietas sportists izcīni'jis gan Rally Liepāja, gan Rally di Rome Capitale.