Komandas pilotiem Aleksam Vurcam (Alex Wurz), Nikolā Lapjē (Nicolas Lapierre) un Kazuki Nakajimam (Kazuki Nakajima), vadot TS030 hibrīdautomobili ar septīto numuru, izdevās pilnā mērā izmantot uzticamo un ātro spēkratu, visā aizraujošo sacīkšu garumā ieņemot vietu starp līderiem.
Alekss, kas uzrādīja labāko rezultātu rīta iesildīšanās braucienā, startēja kā trešais, taču jau īsu mirkli pēc zaļā karoga noplīvošanas, TOYOTA hibrīdsistēmas sporta versijai rādot iespaidīgu sniegumu, ieņēma otro pozīciju.
Jau sacensību 21. minūtē viņām izdevās iet vēl tālāk, ar pārliecinošu manevru sasniedzot vadošo pozīciju. Uz brīdi, kad viņu nomainīja Kazuki, TS030 HYBRID jau pamatoti tika uzskatīts par vienu no pretendentiem uz uzvaru.
Kazuki rādīja pārliecinošu sniegumu, ko, tuvojoties divu stundu atzīmei, pārtrauca drošības automobiļa periods.
Avangardā vērojamā cīņa ar #1 Audi kļuva arvien intensīvāka, un, tuvojoties sacīkšu vidum, Kazuki uz neilgu laiku tika apsteigts, bet jau nākamajā līkumā viņš izmantoja izdevību un atguva līdzšinējo pozīciju.
Neilgi pēc tam vietu pie stūres un cīņā ieņēma Niko, 139. aplī uzrādot sacīkšu ātrāko apļa laiku; kas notika neilgi pirms #7 TS030 HYBRID nodošanas atpakaļ Aleksam, kuram bija uzticēts izšķirošais posms nedaudz kā divu stundu garumā.
Aleksam izdevās vairāku ļoti ātru apļu sērija, kas ļāva palielināt atrāvienu no trešās vietas. doties pēdējā pitstopā, lai uzpildītu degvielu, un atgriezties trasē kā otrajam. Tobrīd sacensībās bija atlicis jau mazāk par 30 minūtēm.
Pateicoties tam, ka turpmākais brauciens noritēja bez jebkādām problēmām, viņš šķērsoja finiša līniju 55,675 sekundes pēc līdera, pirmoreiz izcīnot savai komandai godalgotu vietu un arī WEC punktus.
Nākamais TOYOTA Racing starts paredzams 15. septembrī Interlagos trasē Brazīlijā, kad notiks WEC sešu stundu sacīkstes Sanpaulu un komandas piloti būs Alekss un Nikolā.
TS030 HYBRID #7 (Alekss Vurcs, Nikolā Lapjē, Kazuki Nakajima)
Iesildīšanās brauciens: 1. vieta (1 min 47,398 sec), 4 apļi.
Sacīkstes: 2. vieta (+55,675 sek), 194 apļi, 8 pitstopi. Ātrākais apļa laiks: 1 min 44,059 sek.
Alekss Vurcs: „Otrā vieta ir izcils sasniegums. Šīs mums bija tikai otrās sacīkstes, astoņus mēnešus pēc mūsu pirmā starta, un mēs cīnāmies ar konkurentu, kam ir vairāk nekā desmit gadu pieredze. Lai izcīnītu uzvaru, mums vēl viss jāpieslīpē, taču šis fantastiskais sasniegums mūsu komandu motivē vēl vairāk. Mēs esam rādījuši patiešām labu sniegumu un apliecinājuši mūsu hidrīdtehnoloģijas veiktspēju.”
Nikolā Lapjē: „Protams, esmu apmierināts ar šādu rezultātu un lepojos ar to, ka mūsu komandai pirmoreiz izdevies kāpt uz WEC goda pjedestāla. Mans dubultmanevrs nebija viegls; es piedzīvoju neveiksmi satiksmē. Šodien mums bija patiešām labs ātrums, un auto sniegums pēc jaunā aerodinamikas komplekta uzstādīšanas atbilda gaidītajam. Mēs konsekventi un pārliecinoši ejam soli solī ar konkurentiem. Mūsu ātrākais apļa laiks liecina par mūsu potenciālu, un pirms sezonas beigām mēs ceram kļūt par sacīkšu uzvarētājiem. Es domāju, ka mēs to spējam; tas būs mūsu mērķis.”
Kazuki Nakajima: „Esmu patiesi apmierināts ar šo rezultātu, neskatoties uz to, ka mēs visi ceram būt vēl vienu pakāpienu augstāk uz pjedestāla. Mums izdevās laba cīņa ar konkurentiem, un bija patiess gods pacīnīties ar Benuā Trelujē (Benuoit Treluyer). Es domāju, ka ikviens redzēja, cik labi darbojas mūsu TOYOTA hibrīdsistēmas sporta versija. Neraugoties uz satiksmes intensitāti, man izdevās labs izrāviens, un automobilis bija teicami līdzsvarots. Tas, ka nobraucām bez kļūdām un pirmoreiz izcīnījām vietu uz pjedestāla, mums bija ļoti svarīgi. Mums joprojām ir kur augt, taču mēs esam gatavi nākamajam solim."
Komandas prezidents Jošiaki Kinošita (Yoshiaki Kinoshita): „Esmu patiešām apmierināts ar šo rezultātu. Mēs ne tikai pierādījām TS030 HYBRID ātrumu, uzrādot sacīkšu labāko apļa laiku un jau otrajās sacīkstēs iegūstot godalgotu vietu, bet arī nobraucām pilnīgi bez problēmām. Par to varam pateikties ne tikai visiem, kas bija klāt šeit trasē, bet arī TMG, Autosporta nodaļai Higashifudži un TMC hibrīdu nodaļai. Piloti cīnījās godam un iepriecināja fanus ar patiesi aizraujošām sacīkstēm. Protams, vienmēr var sapņot ieņemt augstāko vietu uz pjedestāla, taču šoreiz Audi mūs pārspēja. Tādēļ apsveicam viņus un gaidām nākamo iespēju sacensties ar viņiem Brazīlijā.”
Par TOYOTA Racing FIA Pasaules izturības sacīkšu čempionātā
Pirmoreiz FIA Pasaules izturības sacīkšu čempionātā TOYOTA startēja 1983. gadā, aizsākot ilgstošu laika posmu, kad komanda piedalījās izturības sacīkstēs, tostarp vairākās Lemānas 24 stundu sacīkstēs. TOYOTA komanda ar kopumā 38 automobiļiem Lemānas 24 stundu autosacīkstēs piedalījusies 14 reizes. 2012. gadā TOYOTA komanda kā pilntiesīga dalībniece atgriežas izturības sacīkstēs un FIA Pasaules izturības sacīkšu čempionātā ar TS030 HYBRID LMP1. Šasija izstrādāta un konstruēta TOYOTA Motorsport GmbH (TMG), kas ir autosporta komandas mājvieta. TMG ir agrākā TOYOTA Pasaules rallija čempionāta un Pirmās formulas komandu mājvieta, un tur 1998.–1999. gadā radīts TOYOTA Lemānas sacīkšu auto TS020 (GT-1). Šobrīd TMG nodarbojas gan ar dalību autosporta sacensības, gan ar jaunu darbības virzienu – sniedz augstas veiktspējas inženiertehniskos pakalpojumus gan trešo personu uzņēmumiem, gan TOYOTA saimei.