Kalifornijas Universitātes Sandjego medicīnas skolas veiktā pētījuma rezultāti atklājuši, ka elektronisko cigarešu tirgū šā gada janvārī darbojās 466 zīmoli, katrs ar savu interneta vietni, kopumā piedāvājot e-cigaretes ar 7764 dažādiem aromātiem.
Pēdējo divu gadu laikā tirgus ir palielinājies vidēji par 10,5 zīmoliem un 242 aromātiem mēnesī.
Populārākā aromātu kategorija ir augļi, kam seko saldie ēdieni un šokolāde, alkohols un dzērieni, kā arī ēdieni un uzkodas, informē pētnieki.
Pētījuma veicēji arī norāda uz izmaiņām e-cigarešu mārketingā.
Vecākie zīmoli vairāk uzskata, ka e-cigaretes ir mazāk kaitīgas veselībai un lētākas par parastajam cigaretēm, nereti paužot viedokli, ka tās arī palīdz smēķētājiem atbrīvoties no kaitīgā ieraduma.
Savukārt jaunākie zīmoli cenšas atbrīvoties no atsaucēm uz tabaku, tā vietā vairāk koncentrējoties uz piedāvājumā esošajiem aromātiem.
Tajā pat laikā veselības aizsardzības institūcijas pauž viedokli, ka e-cigarešu ilgtermiņa lietošanas ietekme šobrīd ir neskaidra.
Cita "Tobacco Control" publicēta pētījuma rezultāti atklāj, ka elektroniskās cigaretes Eiropas Savienībā 2012.gadā bija pamēģinājuši aptuveni 29 miljoni cilvēku, lielākā daļa no kuriem bija smēķētāji.