Par konkursu notikušo procedūru gan var saukt nosacīti, jo airBaltic pati atlasīja un izsūtīja piedāvājumu firmām Latvijā un ārzemēs. Atsaucās 8 firmas, no kurām līdz maija vidum airBaltic izvēlēsies uzvarētāju.
Neizpratnē par šādu rīcību ir daudzas lielās reklāmas aģentūras, kas par atlasi nemaz nezināja. Kameras priekšā kompānijas konkursa nolikumu komentēt atteicās, bet neoficiālās sarunās norādīja - konkurētspējīgu piedāvājumu tik īsā laikā varētu sagatavot tikai tie, kas par airBaltic prasībām zināja iepriekš.
Zināms, ka airBaltic prasa strādāt ļoti konkrētos tirgos – Skandināvijā, Krievijā un Vācijā. Kā arī galvenais nebūšot lētākais piedāvājums.
airBaltic pārstāvis Jānis Vanags skaidro, ka īsais pretendentu atlases termiņš esot saistīts ar lidkompānijas ātro darba tempu. "Līdz ar to mūsu piegādātājiem nav nekādu jautājumu. Vai nu var izdarīt, vai arī nevar izdarīt," norādīja Vanags.
Kuras aģentūras iesūtījušas savus piedāvājums, airBaltic neatklāj.
Raidījums vēsta, ka satiksmes ministrs Aivis Ronis ir atļāvis airBaltic iepirkt reklāmas pakalpojumus, bet, kā tas tālāk tiek organizēts, tā esot uzņēmuma vadības atbildība.
Īsti apmierināts ar pārāk īso pretendentu atlases laiku nav Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss, kurš uzrauga airBaltic. "Ja būtu ilgāks laiks, tad arī varētu būt labāki piedāvājumi, bet viņi [airBaltic valde] noteikti vērtējuši pamatotību šiem te termiņiem," sprieda Matīss. Vienlaikus viņš norādīja, ka reklāmai paredzētais 1,6 miljoni latu neesot pārāk daudz, jo, pēc viņa rīcībā esošās informācijas, "citām aviokompānijām ar līdzīgu apjomu šie mārketinga izdevumi ir vismaz 3-5 reizes lielāki".
Citādāk domā eksministrs Uldis Augulis, kura laikā sākās airBaltic finanšu problēmas. Viņš uzskata, ka airBaltic vārds jau ir pietiekami zināms. "Varbūt kaut kur ir pazaudēta reputācija, kas jāuzlabo, bet vai tas ir 1,6 miljoni, es stipri šaubos," norādīja Augulis.