"Trūkst objektīvas informācijas par uzņēmumu, lai novērtētu izsoles sākumcenas atbilstību. Nedaudz izbrīna tas, ka izsoles sākumcena ir mazāka par Maskavas pašvaldības sākotnējo ieguldījumu biznesā, taču pieļauju, ka viņi zina, ko dara. Tā noteikti ir taktika, lai piesaistītu investorus, turklāt izsoles solis ir pietiekami liels, lai cena ātri pieaugtu," sacīja Lielcepure.
Viņš piebilda, ka tad, ja šī izsole neizdosies, tad nākamajā jau būs cita sākumcena un tirgus to noregulēs.
Jautāts, vai uzņēmums nav pārvērtēts, ja tā vadība uzskata, ka Amo Plant vērtība ir tikai 3,5 miljoni latu, Lielcepure sacīja, ka šādas cenas nosaukšana ir uzņēmuma vadības loģiska rīcība. "Ja jau viņi vēlas iegūt šīs akcijas, tad jānosauc pēc iespējas zemāka cena," piebilda finansists.
Jau ziņots, ka izsoļu nams Rossijskij aukcionnij dom šā gada 21.jūnijā izsolē plāno pārdot 92,6% Jelgavas autobusu rūpnīcas "Amo Plant" kapitāldaļu, liecina informācija "Rossijskij aukcionnij dom" mājaslapā.
Izsolē plānots pārdot 80 360 uzņēmuma vārda akcijas, kuras patlaban pieder Maskavas valdībai. Izsoles sākumcena ir 781 950 000 Krievijas rubļu jeb aptuveni 14,1 miljons latu. Izsoles solis ir 39 miljoni rubļu jeb 702 000 latu.
Rossijskij aukcionnij dom norāda, ka pārdošanas objekts ir ražotnes infrastruktūras komplekss, kuru veido zemesgabali 14,5 hektāru platībā. Viens no zemesgabaliem 31 685 kvadrātmetru platībā paredzēts jaunai būvniecībai, taču līdz šim būvniecība tajā nav veikta.
Ražotnes kompleksā ir ēkas vairāk nekā 18 000 kvadrātmetru platībā, no tām autobusu ražotne 10 141 kvadrātmetra platībā, palīgražošanas ēkas 4403 kvadrātmetru platībā un administratīvās ēkas 3700 kvadrātmetru platībā.
No šī gada sākuma Jelgavas transportlīdzekļu ražotājs SIA Amo Plant plāno sākt masveida Ambassador autobusu ražošanu, mēnesī samontējot piecus autobusus, kā arī sākt MAN trīsdurvju pilsētas autobusu ražošanu.
Paralēli norisinās vidējās tonnāžas kravas automobiļa ZIL 4362CO adaptācijas darbi Eiropas tirgum - sertifikācijai ir sagatavota šasija pēc Eiro 5 standarta un tuvojas nobeigumam jaunas kabīnes izstrāde. 2012. gada beigās uzņēmums plāno sākt arī kravas automobiļu ražošanu, informē Amo Plant.
Kopējais investīciju apjoms Amo Plant ražotnē patlaban ir ap 30 miljoniem eiro (21 miljons latu). Rūpnīcā patlaban strādā 62 darbinieki.
Amo Plant ir dibināts 2005.gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība (92,6%), AS AMO ZIL (4,4%), Jelgavas dome (2,6%) un AS Ferrus (0,3%).