Vesti Segodņa publikācijā arī teikts, ka redakcijas rīcībā ir informācija, ka virkne krievu valodā vēstošo plašsaziņas līdzekļu gatavojas aicināt savus lasītājus, klausītājus un skatītājus boikotēt Rimi Latvija.
Portāla Ves.lv veidotāja SIA Izdevniecība Logos valdes priekšsēdētājs un īpašnieks Andrejs Kozlovs par šādu aicinājumu no rīta vēl nebija informēts.
SIA Izdevniecība Telegrāfs laikraksta Telegraf galvenais redaktors Andrejs Švedovs par iespējamo aicinājumu uzzinājis no interneta, un pagaidām viņam neesot informācijas, kādi krievu valodā vēstošie plašsaziņas līdzekļi varētu aicināt uz Rimi Latvija boikotu.
Telegraf pieredze sadarbībā ar Rimi Latvija gan liecinot, ka šī sadarbība tiek balstīta uz tirgus ekonomikas principiem, nevis vadoties pēc valodas vai nacionālajām pazīmēm.
SIA B&B Practicum izdotā laikraksta Bizness&Baltija galvenais redaktors Aleksejs Šķerbakovs par šādu aicinājumu dzirdot pirmo reizi un pagaidām nekādās akcijās piedalīties neplānojot.
SIA Izdevniecības nams Petits izdevuma Subota galvenā redaktore Olga Avdeviča paskaidroja, ka ir dzirdējusi, ka tāds aicinājums top, taču pagaidām laikraksts nekādās akcijās nepiedalās.
Viņa uzsvēra, ka redakcija ir ieinteresēta sadarbībā ar tirdzniecības tīklu Rimi Latvija, kas ir liels preses izdevumu tirgotājs.
Aicinājums boikotēt Rimi Latvija neesot izteikts arī SIA Izdevniecības nams Petits izdevuma Čas galvenajam redaktoram Pāvelam Kirillovam. Ja tāds aicinājums tiks izteikts, laikraksts rūpīgi izvērtēšot, vai tiešām notikusi kāda laikraksta diskriminācija, vai tomēr situācija saistīta ar mārketinga jautājumiem un radusies tāpēc, ka konkrēto izdevumu pērk mazos apjomos.
Daugavpils TV kompānijas Dautkom redaktore Svetlana Gartovanova paskaidroja, ka ziņu par iespējamo Rimi Latvija boikotu lasījusi tikai internetā, taču nekādu aicinājumu no kolēģiem vai Žurnālistu savienības nav saņēmusi un pagaidām nekādās akcijās pret Rimi Latvija piedalīties neplāno.
"Mans viedoklis ir šāds: ja bizness darbojas likuma ietvaros, tad tā ir katra biznesa darīšana, kā to organizēt," uzsver Polis.
SuperFM grupas stacijas, piemēram, jau gadiem nereklamējot vardarbības rezultātā iegūtus produktus - gaļu, zivis, ādas izstrādājumus.
"Šī iemesla dēļ virkne kompāniju mūs boikotē un nereklamē pie mums arī citus savus produktus. Ja šis boikots sekmē viņu biznesu - lieliski. Ja nē - tas ir muļķīgi. Ja Rimi boikots sekmēs šo krievu mediju biznesu - lieliski. Krievu Hitu Radio biznesu tas nesekmēs, tāpēc mēs boikotā nepiedalīsimies," akcentēja radio grupas SuperFM valdes priekšsēdētājs.
Savukārt uzņēmuma Press Distribution Center izdevuma Vesti Segodņa izpildredaktors Konstantīns Gaivaronskis paskaidroja, ka sākotnēji bijusi ideja aicināt boikotēt tirdzniecības tīklu Rimi Latvija, taču pagaidām šī iecere atlikta.
Tā vietā laikrakstā regulāri tikšot publicēta informācija, ka Rimi Latvija laikrakstu Sport-Ekspress iegādāties nevar.
Vienlaikus arī redakcija rakstiski aicināšot Rimi Latvija vadību atgriezt veikala plauktos "Sport-Ekspress", kas esot vienīgais sporta izdevums, kas iznāk katru dienu. Īpaši aktuāls šis laikraksts esot pašlaik, gaidot olimpiskās spēles Londonā.
Ja Rimi Latvija neieklausīšoties Vesti Segodņa aicinājumā, tad redakcija atkal varētu atgriezties pie ieceres aicināt boikotēt Rimi Latvija.
Redakcija cerot uz Rimi Latvija veselo saprātu un uz to, ka tiks pieņemts lēmums atkal tirgot Sport-Ekspress.
Savukārt Rimi norāda, ka laikraksta Vesti Segodņa publikācijā pausts nepareizs viedoklis par to, kādēļ veikalu tīklā vairs nav pieejams sporta izdevums Sport Express.
"Lai arī minētais izdevums ir salīdzinoši maz pieprasīts, Rimi Latvia būtu ieinteresēts arī turpmāk saviem pircējiem nodrošināt iespēju iegādāties laikrakstu Sport Express, taču mums nav pieņemams neargumentētais Preses Servisa pieprasījums cenu celšanai, jo tādā gadījumā šo avīzi pircēji iegādātos vēl mazāk. Šajā, tāpat kā ikvienā citā gadījumā, kad cenu celšanas pieprasījumam nav racionāla pamatojuma, iestājamies par savu pircēju interesēm iegādāties preces par tām atbilstošu cenu. Piemēram, nav novērojams, ka celtos preses izdevumu cenas. Tāpēc, kaut arī konkrētais izdevums ieņem tikai 98.vietu preses izdevumu pārdošanas rādītājos Rimi tīklā, esam gatavi turpināt šī izdevuma izplatīšanu par līdzšinējo cenu. Vērsīsimies pie laikraksta Sport Express izdevēja, lai pārrunātu iespēju šo izdevumu izplatīt bez Preses Servisa starpniecības maksas," portālam Diena.lv atzina RIMI pārstāvji.
Rimi pārstāvji norādīja, ka diskusijai par laikraksta Sport Express palikšanu sortimentā nav nekāda sakara ar valodas jautājumu. To apliecinot arī krievu valodā drukāto izdevumu skaits veikala sortimentā. No kopumā 520 izdevumiem, 218 ir izdevumi krievu valodā. Kaut arī apgrozījuma ziņā izdevumi citās valodās sastāda tikai nepilnu trešdaļu, pēc nosaukumu skaita tie kopumā veido daudz vairāk, respektīvi - 48% no kopējā pieejamā preses izdevumu apjoma Rimi veikalos, liecina RIMI sniegtā informācija.
Sport-Ekspress izdod Maskavas izdevniecība Sport-Ekspress. Latvijā pārdodamā izdevuma saturs tiek veidots Maskavā, bet drukāts - mūsu valstī. Sport-Ekspress ir viens no senākajiem un ietekmīgākajiem Austrumeiropas sporta izdevumiem.
(papildināta ar Rimi viedokli pēdējās trijās rindkopās)