Piemēram, secināts, ka LB nenodrošina caurskatāmu atalgojuma sistēmu, līdz ar to nav iespējams gūt detalizētu skaidrojumu par katra amata kvalifikācijas prasībām un izvērtēt atalgojuma pamatotību.Lai izvērtētu atalgojuma pamatotību, VK salīdzināja LB atbalsta personāla darba samaksas noteikšanas kritērijus un apmērus ar līdzīgiem amatiem valsts pārvaldē. Konstatēts, ka LB maksā atbalsta struktūrvienību darbiniekiem algu, kuras maksimālais apmērs ir līdz 4,8 reizēm lielāks nekā darbiniekiem citās valsts iestādēs, kas veic līdzīgus pienākumus.Tā kā LB katram amatam nav izstrādājusi kvalifikācijas prasības, nav iespējams izvērtēt, vai LB līguma amatalgas līmeņu augstākās un zemākās robežas atšķirība 1,8 reizes ir pamatota ar amatam nepieciešamo kvalifikāciju, tāpat nav skaidrs, vai LB noteiktā amatalgas zemākā un augstākā robeža ir pamatota, secina VK.Lai nodrošinātu caurskatāmu atalgojuma sistēmu, VK iesaka LB izvērtēt nepieciešamību katram amatam noteikt detalizētas kvalifikācijas prasības, kā arī definēt pamatojumu augstākās un zemākās amatalgas robežu atšķirībai, sasaistot to ar katram amatam noteiktajām kvalifikācijas prasībām.VK arī atklājusi, ka LB transporta līdzekļu izmantošana nav caurskatāma un nav iespējams izsekot, vai automašīnas ir izmantotas darba laikā un darba vajadzībām. VK iesaka LB pilnveidot iekšējās kontroles sistēmu, kas nodrošinātu precīzas un pilnīgas informācijas uzrādīšanu transportlīdzekļa izmantošanas uzskaites žurnālos gan LB amatpersonām, gan darbiniekiem.Tāpat arī atklājies, ka laikā, kad ir noteikts stingrs valsts līdzekļu taupības režīms, LB uztur Mācību un atpūtas centru, kas 2009.gadā LB vajadzībām tika izmantots tikai 45 darba dienas, bet ir radījis papildu izdevumus 176 808 latu apmērā. Centra darbinieku atlīdzībai vien 2009.gadā tika izlietoti 173 640 lati jeb 77% no visiem kopējiem izdevumiem.VK norāda, ka pašreizējā valsts ekonomiskajā situācijā šāda centra pastāvēšana nav pietiekami finansiāli pamatota un iesaka izvērtēt tā uzturēšanas lietderību.Savukārt LB norāda: VK ir informēta, ka Centrālajā bankā ir noteikti kritēriji, kas raksturo amata vietu un darba uzdevumu pildīšanai nepieciešamos nosacījumus.LB arī nepiekrīt VK pieejai atalgojuma sistēmas caurskatāmības izvērtēšanā: lai veiktu pienācīgu un patiesu atalgojuma sistēmas salīdzinājumu, tam jāizmanto tirgus pētījumu dati, nevis atsevišķu valsts pārvaldes iestāžu amatpersonu algas, uzskata LB."Neizmantojot darba tirgus pētījumu datus, tiek ignorēts tas, ka LB vispirms ir finanšu iestāde, kas darbojas Latvijas un ārvalstu finanšu tirgū, kā arī pilda Eiropas Centrālo banku sistēmas dalībnieka pienākumus - ne tikai pamatfunkciju, bet arī atbalsta funkciju ietvaros," uzsakta LB.Tā arī norāda, ka faktiskās algas ir ievērojami zemākas, nekā teorētiski iespējamās maksimālās robežas. "Salīdzinot to, kas tiešām savstarpēji salīdzināms - LB darbinieku atalgojumu ar tirgus pētījuma datiem finanšu sektorā, atšķirība ir tikai 6%, nevis VK secinājumā minētās 4,8 reizes," savā paziņojumā vēsta LB.Tādēļ nekādi neesot saprotama VK "vēlme ziņojuma secinājumu sadaļā izcelt kādu atsevišķu gadījumu, tam populistiski mēģinot piesaistīt uzmanību, tādējādi radot maldīgu iespaidu".LB arī savā paziņojumā norāda, ka neatbalsta VK aicinājumu faktiski palielināt administrēšanas apjomu, reģistrējot precīzus braucienu laikus. Centrālā banka uzskata, ka jau īsteno kontroli pār brauciena atbilstību darba vajadzībām, pamatojoties uz transportlīdzekļu izmantošanas pieteikumiem un informāciju par brauciena maršrutu.Attiecībā uz Mācību un atpūitas centru LB norāda, ka tā katru gadu izvērtē visu atbalsta struktūrvienību darbību, un to darīs arī turpmāk. Tas attiecas arī uz Mācību un atpūtas centru. Pamatojot tā esamību, LB arī norāda uz Centrālās bankas atbalsta funkcijām: LB darbinieku kvalifikācijas celšanu, t.sk. Eiropas Centrālo banku sistēmas (ECBS) mācību programmas ietvaros, un telpu nodrošināšanu dažādām sanāksmēm.Turklāt LB piebilst – centrs bankas struktūrā ir kopš 1991.gada, bet VK iepriekšējo 17 gadu garumā uz šo jomu ne reizi nebija vērsusi uzmanību.
VK: LB necaurskatāma atalgojuma sistēma; taupības laikā, iespējams, lieki tērēta nauda
Necaurskatāmas atalgojuma un transporta līdzekļu izmantošanas sistēma, taupības laikā, iespējams, lieki tērēta nauda – pie šādiem secinājumiem, veicot finanšu revīziju Latvijas Bankā (LB), nonākusi Valsts kontrole (VK). LB vairākiem secinājumiem nepiekrīt.Lai gan būtiskas nepilnības revīzijā nav atklātas, ir konstatētas dažas nepilnības.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!