Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Gauss: airBaltic vadu pilnīgi citādi kā Fliks

Lai izdzīvotu un stabilizētu situāciju Latvijas lidsabiedrībā airBaltic, nākošgad nepieciešams pārstrukturēt uzņēmuma vadību, ieviest ieņēmumu un peļņas palielināšanas programmu, kā arī izmaksu samazināšanas programmu, ceturtdienas Dienā izteicies airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Uz jautājumu par iepriekšējā izpilddirektora vadības stilu, M.Gauss neizplūda spriedumos. "Es nekomentēšu iepriekšējo uzņēmuma vadītāju. Uzskatu, ka nav pieklājīgi izteikt komentārus par kādu, kas nav klātienē. Pateikšu vienīgi to, ka es šo uzņēmumu vadu citādi. Pilnīgi citādi," sacīja tagadējais vadītājs.

Runājot par vadības pārstrukturēšanu, M.Gauss skaidroja, ka " ir daudz dažādu vadītāju, un mans pienākums ir viņus izvērtēt". "Tādējādi tiks nostiprināts komandas kodols, un tad varēsim ķerties pie darba, lai noliktu airBaltic atpakaļ uz sliedēm," informēja M.Gauss.

Jautāts par finansiālo situāciju airBaltic, M.Gauss atzina, ka "pateicoties naudai, kas mums ir iedota, būtībā nav parādu piegādātājiem". "Tā ir ļoti komfortabla situācija, raugoties Eiropas kontekstā - mums nav nenomaksātu rēķinu. Es šodien saņēmu ziņojumu, ka arī visu lidmašīnu līzinga maksājumi ir nokārtoti. Šobrīd nav daudz aviokompāniju, kas nav nevienam parādā," skaidroja  lidsabiedŗibas vadītājs, vienlaikus atzīmējot, ka aviosabiedŗiba patlaban strādā ar zaudējumiem. "Prognozējamie šā gada zaudējumi varētu būt 60 miljoni latu. 2011. gadā kompānijas zaudējumi būs lielāki nekā bija 2010. gadā. Nākamgad zaudējumi būs mazāki. [...] Ņemot vērā visas izmaiņas, kas tiks veiktas, rādās, ka zaudējumi ar katru gadu samazināsies. Bet pašlaik es nevaru teikt, ka 2013. gadā peļņa būs tāda un tāda. Par to varēsim runāt, kad februārī būs gatavs biznesa plāns," informēja M.Gauss.

Runājot par iespējamo investoru, airBaltic vadītājs atzina, ka "vislabāk būtu, ja šis investors būtu kāda no lielajām aviokompānijām". "Neslēpšu, ka jau tagad daži investori izrāda interesi par airBaltic. Tomēr es arī valdībai vienmēr esmu uzsvēris, ka vispirms ir jāsakārto kompānija, jāparāda, uz ko tā ir spējīga, un tad jāpieņem lēmums par labākā investora izvēli un piesaisti," sacīja vadītājs.

"Tomēr vēlos uzsvērt, ka stratēģiskā investora izvēle ir akcionāru kompetence. Ja man jautās, es atklāšu savus uzskatus par katru konkrēto investoru, sevišķi, ja tas nāks no aviācijas nozares. Tomēr galavārds piederēs uzņēmuma īpašniekiem. Es tomēr rūpējos par aviokompāniju, bet īpašnieki par investoriem," teica M.Gauss.

Uz jautājumu, kā noritēs izmaksu samazināšana, M.Gauss atbildēja, ka tas skars visas jomas. "Lielāko ietaupījumu sniegs līzinga un apkopes izmaksu samazinājums, kas ir otra lielākā aviokompānijas izmaksu pozīcija. Tāpat tiks samazinātas pārdošanas un administrācijas izmaksas," teica M.Gauss, vienlaikus atzīmējot, ka darbinieku skaits netiks samazināts. "Pirms es šeit ierados, airBaltic štats tika samazināts par aptuveni 200 cilvēkiem. Un, ja mēs pieturamies pie nākamā gada plāna, mums ir vajadzīgais darbinieku skaits, var pat nākties to palielināt. Šobrīd airBaltic dod darbu 1196 cilvēkiem un nav vajadzības kādu atlaist," sacīja M.Gauss.

Lidsabiedrības vadītājs intervijā pieļāva, ka airBaltic "atdzimšanas" rezultāti varētu būt redzami jau nākamajā rudenī. "Tomēr tas atkarīgs arī no industrijas kā tādas. Programmas efektivitāte būs redzama nākamvasar. Izmaiņas nenotiks vienā dienā, piemēram, desmit lidmašīnas Foker, kas nav rentablas. Mēs nevaram no tām tikt vaļā uzreiz. Tur ir līzinga līgumi, process notiks pakāpeniski. Tas pats ar korekcijām uzņēmuma vadībā. Lai redzētu izmaiņas, vajadzīgs laiks," uzsvēra M.Gauss.

Visu interviju lasiet laikrakstā Diena!


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses