Konkursā tika saņemts viens piedāvājums.
Dienvidu tilta būvniecība sākās 2004.gadā. Tilts top trīs kārtās, un tā būvniecības pirmo kārtu pabeidza 2008.gada novembrī. Tilta garums ir 803 metri, projekta visu izbūvējamo ceļu garums patlaban - 2,5 kilometri, bet visu triju kārtu kopējais garums būs astoņi kilometri. Dienvidu tiltam ir sešas braukšanas joslas jeb trīs katrā virzienā, divi veloceliņi un divas ietves.
Pēc domē sniegtās informācijas, Rīgas domei tilta būvniecības pirmā kārta, ieskaitot inflācijas sadārdzinājumu un bankas finansējuma procentu likmi, izmaksās 254,3 miljonus latu. Tilta būvniecības otrajai kārtai paredzēts iztērēt 313,4 miljonus latu, savukārt tilta trešās kārtas posmā no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecības kopējās izmaksas ar pievienotās vērtības nodokli ir 27,97 miljoni latu.
Iepriekš Valsts kontrole revīzijā secināja, ka Rīgas pilsētas pašvaldības neprasmīgas projektu vadības un neekonomiskas rīcības dēļ Dienvidu tilta būvniecības izmaksas no plānotajiem 108,84 miljoniem latu (pirmajai kārtai - 64,79 miljoni latu, otrajai kārtai - 44,05 miljoni latu) kopumā ir pieaugušas līdz 570,14 miljoniem latu. Tilta sadārdzināšanos vērtēja gan domes ekspertu grupas, gan advokātu birojs "Grunte un Cers", un tika konstatēti domes amatpersonu pārkāpumi, par kuriem pagaidām tiesvedība gan nav uzsākta.
Tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir "Dienvidu tilts", kurā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas - "Skonto būve", "Latvijas tilti", "BMGS", "Tilts", "Rīgas tilti" un "Viadukts".