"Bombardier te jau bija, CAF bija. Nezinu, vai vēl kāds uz šejieni nāks, jo tas jau būtu kā nākt uz kapsētu. Ja divi projekti jau te tiek apglabāti... Kam ir interese nākt uz kapsētu?" sacīja Raizbergs.
Igaunis piebilda, ka Bombardier un CAF savu piedāvājumu vēlreiz Latvijai neizteiktu. "Kāds cits ražotājs, piemēram, Francijas Alstom, redzējis visu to cirku, kas šeit notika - vai nāks un karos par šo niecīgo tirgu? Nē, jo tirgus ir maziņš, 40 vilcieni šādam ražotājam nav interesants apjoms," skaidroja Igaunis.
Raizbergs piebilda, ka citās Austrumeiropas valstīs vilcienu ražotājus sagaida ar atplestām rokām, piemēram, Stadler izveidoja rūpnīcu Polijā, Bombardier - Čehijā.
"Šie ražotāji izrāda vēlmi nākt arī uz Latviju, bet te viņiem saka - stop! Negribam, lai kāds kaut kur padomātu, ka notiek protekcionisms pret vietējo ražotāju, kurš varētu tikt piesaistīts šādam projektam," sacīja Raizbergs.
"Ja kāds no ierēdņiem tagad teiks, ka nākamajā Eiropas Savienības (ES) līdzekļu plānošanas periodā Latvija atkal prasīs finansējumu vilcienu iegādei, domāju, ka ES finansējumu vairs nepiešķirs. ES pateiks, ka Latvija nespēj apgūt tai piešķirto finansējumu, un jaunu nepiešķirs," uzskata Igaunis.
Raizbergs prognozēja, ka gala rezultātā jauni vilcieni tāpat Latvijā tiks iepirkti, tikai pilnībā par valsts budžeta naudu bez ES līdzfinansējuma, turklāt tie būs pilnībā ražoti ārzemēs, līdz ar to darbavietas tiks radītas un nodokļi arī tiks samaksāti ārzemēs.
Jau ziņots, ka pēc Jaunā gada lemt par jauno vilcienu iepirkumu vairs nebūs jēgas, jo CAF izteiktā piedāvājuma termiņš beidzas 26.decembrī, un viss liecina, ka to pagarināt CAF neplāno, sacīja Igaunis un Raizbergs.
Tādējādi Latvija zaudēs Eiropas Savienības piešķirto 100 miljonu latu līdzfinansējumu un pēc pāris gadiem tērēs daudz lielākas summas no valsts budžeta, lai iegādātos ārzemēs ražotus vilcienus, piebilda Igaunis.
Savukārt satiksmes ministrs Aivis Ronis apgalvoja, ka vērienīgajam pasažieru vilcienu iepirkumu konkursam paredzētos 100 miljonus latu Eiropas Savienības fondu līdzekļus valdība var paspēt pārdalīt arī citiem projektiem.
Ronis informēja, ka CAF tiks aicināta pagarināt konkursa pieteikuma termiņu. Valdība cer, ka spāņu uzņēmums labi saprot pašreizējo situāciju un ir informēts par Ministru kabineta dotajiem uzdevumiem Pasažieru vilcienam (PV).
RVR konsolidētais apgrozījums 2010.gadā bija 2,44 miljoni latu, kas ir par 72,8% lielāks nekā 2009.gadā.
2009.gadā RVR konsolidētais apgrozījums bija 1,41 miljons latu.
RVR mātesuzņēmuma apgrozījums 2010.gadā bija 2,44 miljoni latu, bet 2009.gadā 1,41 miljons latu.
RVR 2010.gadā strādāja ar 1,3 miljonu latu konsolidētajiem zaudējumiem, bet RVR mātesuzņēmums pērn strādāja ar 1,23 miljonu latu zaudējumiem.
67% RVR akciju īpašnieks Kipras ofšors Mysea Enterprises Limited pieder RVR īpašniekiem Holdinga kompānijai Felix un Vairogam K.
24,75% RVR akciju pieder Ērikam Igaunim, Valērijam Igaunim un Aivaram Ločmelim piederošā SIA Holdinga kompānija Felix, bet 8,25% akciju - Lazaram Raizbergam un Aleksandram Fomkinam piederošajai SIA Vairogs K.