Biržas tirdzniecības sesijas beigās Amazon akcijas cena bija pieaugusi par 3,4% un uzņēmuma tirgus kapitalizācija sasniedza 796,8 miljardus ASV dolāru – par 13,2 miljardiem dolāru vairāk nekā Microsoft.
Džefa Bezosa vadībā kompānija Amazon ir piedzīvojusi ievērojamu pieaugumu, tās uzņēmējdarbībai no sākotnējās jomas – grāmatu tirdzniecības internetā – paplašinoties uz daudzām citām mazumtirdzniecības kategorijām.
Amazon ieņēmumi pieauga no 74,5 miljardiem dolāru 2013.gadā līdz 177,9 miljardiem dolāru 2017.gadā, un tiek prognozēts, ka 2018.gada ienākumi sasniegs 232,3 miljardus dolāru.
Neraugoties uz izvirzīšanos pirmajā vietā, Amazon tagadējā tirgus kapitalizācija tomēr ir ievērojami mazāka par septembrī sasniegto virsotni, kad tā šķērsoja viena triljona dolāru robežu, bet pēc tam kritās. Šis kritums tomēr bija mazāk straujš nekā citiem tehnoloģiju uzņēmumiem.
Apple, kas ilgi bija pirmajā vietā pēc tirgus kapitalizācijas, zaudēja šo godu novembra beigās un ar tagadējo vērtību 702 miljardi dolāru atpaliek no Amazon, Microsoft un Google māteskompānijas Alphabet, kuras vērtība ir 745,2 miljardi dolāru.
Amazon, kas tika izveidota garāžā Sietlas piepilsētā ar sākotnējo nosaukumu Cadabra, pārdeva pirmo grāmatu 1995.gada vidū, bet jau tā paša gada beigās tirgoja grāmatas internetā visā ASV teritorijā. No 1997.gada šī uzņēmuma akcijas tiek kotētas biržā.
Kompānija vairāk nekā 10 gadus koncentrējās uz izaugsmi, nevis peļņu, daudz ieguldot noliktavu, izplatīšanas tīklu un datu centru veidošanā.