Lai arī Latvijas ekonomika turpina uzrādīt atkopšanās tendences, dzērienu nozare pirmajos sešos mēnešos nav uzrādījusi izaugsmi, kas saistīts ar vēsajiem laika apstākļiem vasaras pirmajā pusē. Pēc tirgus izpētes kompānijas Nielsen datiem, šā gada jūnijā alus tirgus, salīdzinot ar 2011.gada jūniju, krities par 10,7% punktiem.
Papildu apliecinājums tam, ka alus tirgus nelabvēlīgo tendenču galvenais iemesls ir nelabvēlīgie laika apstākļi, ir līdzīgas tendences arī Lietuvā un Igaunijā, kur, pēc tirgus izpētes kompānijas Nielsen datiem, alus tirgus pirmajā pusgadā kopumā samazinājies vēl straujāk - attiecīgi par 6% punktiem un 3,2% punktiem.
Šogad no janvāra līdz maijam nozare uzrādīja pieaugumu, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, bet jūnijā šī pozitīvā tendence tika pārtraukta, skaidro a/s Aldaris komunikāciju direktore Laura Krastiņa. Tieši jūnijā zemo alus nozares darbības rādītāju ietekmē šā gada pirmā pusgada kopējais Latvijas alus tirgus ir samazinājies par 1,9% punktiem, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, lai gan gada pirmie pieci mēneši uzrādīja diezgan iepriecinošu tendenci.
L. Krastiņa teic, ka arī īsās vasaras saulgriežu brīvdienas neveicināja kopējo dzērienu nozares noietu. Lai gan jūnijā kopējā alus tirgus apjomi saruka, Aldarim izdevies palielināt tirgus daļu par 1,2%, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi.
SIA Cido Grupa ģenerāldirektors Marijus Kirstukas zina teikt, ka šogad novērojams aptuveni 2-3% alus tirgus samazinājums, īpaši vasarā, kad tirgus kritās par apmēram 10% laika apstākļu dēļ. Tiesa, neskatoties uz sarežģīto tirgus situāciju, Lāčplēša zīmola alus pārdošanas apjoms šajā gadā esot pieaudzis par aptuveni 25% salīdzinājumā ar pagājušā gada šo pašu periodu un panākumi gūti, jo tirgū ieviesti jauni produkti. Arī Aldara zīmola tirgus daļa jūnijā palielinājusies par 4,5% punktiem.