Populārāko telefonu vidū būtiskas pārmaiņas nav novērojamas, joprojām līderu trijniekā ir Samsung, Huawei un iPhone, taču šogad savas pozīcijas ir stiprinājuši arī Nokia un Xiaomi, kas gūst arvien lielāku popularitāti.
"Mēs varam novērot, ka palielinās telefonu dzīves cikls – šobrīd tie jau ir divi gadi. Klienti mobilos tālruņus galvenokārt pērk izmantojot nomaksas iespēju, tajā pašā laikā nedaudz ir palielinājies to klientu skaits, kas iekārtas pērk uzreiz par pilnu summu," saka Tele2 mazumtirdzniecības direktore Dace Škrabe. "Kopējo tirgus attīstību ietekmē inovāciju trūkums mobilo telefonu jomā, jo, lai arī tirgū parādās jauni modeļi, klienti ir kļuvuši prasīgāki un viņus pārsteigt ir arvien grūtāk. Tas atspoguļojas arī kopējā Latvijas mobilo telefonu tirgus kritumā par 10%. Skatoties uz nākamo gadu, lielākais un aktuālākais jautājums telekomunikāciju nozarē ir, kas notiks ar Huawei pozīcijām tirgū."
Lai arī pārliecinoši lielāko tirgus daļu aizņem viedtālruņi, nemainīgi stabilas pozīcijas vēl joprojām ir arī tā dēvētajiem "podziņu telefoniem". Tos savas vienkāršās funkcionalitātes dēļ galvenokārt izvēlas seniori.
"Būtiski ir arī tas, ka arvien vairāk klientu izvēlas apdrošināt savus mobilos tālruņus, ņemot vērā to, ka pieaug mobilo telefonu tirgus vērtība. Šobrīd jau tiek apdrošināts katrs piektais mobilais telefons," atzīst Škrabe.
Šogad aptuveni 10% no kopējā pārdoto telefonu apjoma ir iegādāti Tele2 interneta veikalā.