Neaizmirstais simbols
Berlīnes plašpatēriņa elektronikas un tehnoloģiju izstāde IFA, kas ir lielākais šāda veida forums Eiropā, savas durvis publikai vēra 6. septembrī. Kā jau tas IFA un līdzīgos pasākumos ierasts, galveno ievadrunu teica kāda tehnoloģiju jomas autoritāte. Šogad foruma pirmajā dienā šajā lomā iejutās Huawei Consumer Business Group izpilddirektors Ričards Ju. Taču, kā tas parasts, pirms prominentā viesa ar īsiem ievadvārdiem uzstājas arī kāds no foruma saimniekiem. Šoreiz tas bija IFA direktors Jenss Heithekers, kurš atgādināja, ka IFA aizsākās kā radio tehnoloģiju izstāde, un radio ir nesis cilvēkiem brīvību grūtos apspiestības laikos. Berlīnes radiotornis, kas atrodas izstāžu kompleksa teritorijā, vēl joprojām ir arī viens no IFA simboliem.
Fonā skanēja vācu grupas Rammstein hits Radio, kur vārdi par aizliegtajām dziesmām, par "bīstamajām ārzemju notīm" publikai liek atcerēties komunisma laika Vāciju un, iespējams, padomāt arī par mūsdienu Ķīnu. Pēc šāda mājiena nāca Ķīnas lieluzņēmuma pārstāvja kārta runāt. Huawei pārstāvja runas centrā bija jaunā Kirin 990 čipkopa un tās iespējas. Tādas, lūk, neesot konkurentiem. Jaunais izstrādājums dod ķīniešiem priekšrocības 5G mobilo sakaru tehnoloģijas attīstīšanā. To varētu vērtēt arī kā nozarei visnotaļ patīkamu novitāti, kas rada perspektīvas nākotnei stagnējoša globālā elektropreču tirgus apstākļos.
Mūsu valstī un Lietuvā aktivitāte neapsīkst
Plašpatēriņa elektropreču tirgus daudzviet pasaulē šogad piedzīvo izaugsmes apsīkumu. Vācu tirgus pētnieku kompānijas GfK septembra globālā tirgus prognozes liecina, ka 2019. gadā gaidāms pārdošanas apjomu kritums gan skaita ziņā, gan ieņēmumos tirgus galvenajās produktu grupās, kas ir viedtālruņi un televizori. Šī gada pirmajā pusē ieņēmumi no televizoru pārdošanas pasaulē jau bija par 8% mazāki nekā pērn. Pieaugums, kas gan vērojams atsevišķos tirgus segmentos, piemēram, audio produktu segmentos, jauno produktu grupās, piemēram, OLED tehnoloģijas televizoru grupā, kā arī atsevišķu valstu tirgos, nemaina kopējo situāciju pasaulē. Latvija gan pieder pie reģioniem, kur pirkšanas aktivitātes apsīkums šogad vēl nav prognozējams. Tas attiecas gan uz viedtālruņiem un televizoriem, gan arī uz citām produktu grupām. Atsevišķu produktu pirkšanas aktivitāte pie mums ir zenītā un daudzkārt pārsniedz pasaules rādītājus. Piemēram, kā liecina Baltijas tehnoloģiju tirgus izpētes kompānijas BRC Group dati, putekļu sūcēju robotu pārdošana šī gada pirmajā pusē Latvijā vairāk nekā divkāršojusies, bet Lietuvā pat četrkāršojusies. Salīdzinot pasaulē minētajai produktu grupai GfK fiksējusi apgrozījuma pieaugumu par 18%. Baltijā tāds pieaugums lielā mērā ir, pateicoties ķīniešu zīmoliem, kur cenas par robota putekļsūcēju ir 30–50% zemākas salīdzinājumā konkurentiem.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 18. septembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
No Kīnas ražojumiem