Vēl viens stereotips saistīts ar vecumu. Daudziem šķiet, ka gados vecāki darbinieki ir lēnāki, grūtāk apmācāmi, bet jaunieši savukārt vispār negrib strādāt.
Šādu stereotipu izskaušana darba devējam ir ļoti būtiska, jo veicina ne tikai godīgu un taisnīgu darba vidi visiem, bet arī uzlabo darbinieku produktivitāti, radošumu un raisa inovācijas, kas labvēlīgi ietekmē biznesa izaugsmi.
Stereotipi ļoti nelāgi ietekmē darba devēja un darbinieku attiecības, kā arī darbinieku piederības izjūtu savai darbavietai. Apziņa, ka cilvēks tiek diskriminēts vai ierobežots, kā arī kļūšana par liecinieku šādām norisēm rada saspringtas attiecības ar vadību un kolēģiem un mazina profesionālo motivāciju. Savukārt darbinieks, kurš jūtas apmierināts, iedrošināts un lepns par to, kas viņš ir, var rādīt labāko profesionālo sniegumu.
Tieši vadītājam ir milzīga loma tajā, lai iekļaujošas vides veidošanu nepadarītu tikai par formālu procesu. Vadītājs ir pirmais, kuram jāparāda, ka viņš atbalsta savus darbiniekus, novērtē viņu prasmes un sniegumu un ka tieši tas ir pamats viņu karjeras izaugsmei.
Lielākie izaicinājumi, ar kuriem saskaras vadītāji, cenšoties mainīt stereotipisku domāšanu un uzvedību darba vidē, ir aizspriedumi saistībā ar dažādām sensitīvām tēmām Latvijas sabiedrībā kopumā. Jebkurus aizspriedumus mazumtirdzniecības darbinieki, tāpat kā citās nozarēs ar lielu klientu plūsmu strādājošie, izjūt vistiešākajā veidā – klienti nereti pauž savu neapmierinātību un dusmas tiem, kuri pie dusmu iemesla vispār nav vainojami. To asi izjutām Covid-19 pandēmijas laikā, un tā ir ar katru sensitīvu tēmu. Tāpēc uz darba devēju pleciem, apmācot un izglītojot savus darbiniekus, gulst milzīga atbildība par problēmu risināšanu sabiedrībā kopumā. Tiesa, ne visiem darba devējiem piemīt progresīvs skatījums, un ne visiem ir pieejami tādi resursi, lai savu pārliecību ieviestu darba vidē. Turklāt situācijā, kad, lai vāktu klikšķus interneta medijos, ļoti agresīvi tiek kultivēti radikāli viedokļi, var nākties pamatīgi papūlēties, lai panāktu uztveres pārmaiņas. Tāpēc reizēm mainīt ierasto pārliecību var būt sarežģīts uzdevums.
Tomēr daudzveidības un dažādības atbalstīšana ir būtiska priekšrocība veiksmīgai biznesa attīstībai. Daudzveidība organizācijā palīdz labāk izprast tirgu un klientu atšķirīgās vajadzības, veicinot uzņēmuma spēju pielāgoties strauji mainīgiem apstākļiem, kas it sevišķi pēdējos gados ir bijis ļoti svarīgi un, visticamāk, būs svarīgi arī nākotnē.