Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -1 °C
Daļēji apmācies
Ceturtdiena, 21. novembris
Andis, Zeltīte

Izvēlas vietējo zīmolu

Pēdējo gadu laikā alus tirgus Latvijā ir būtiski mainījies. Patērēji kļūst arvien zinošāki, un tas ietekmē arī ražotājus.

Ar gandarījumu jāteic, ka viens no svarīgākajiem alus izvēles kritērijiem ir kvalitāte. Arī gadījumos, kad patērētāji ir ļoti lojāli kādam zīmolam, ja krasi mainās šī zīmola alus kvalitāte, patērētāji to uzreiz jūt un reaģē. Pārdošanas tendences liecina: līdz ar prasībām pret kvalitāti pieaug arī izpratne par to, ka alum ne vienmēr jābūt stipram. Alus baudītāji arvien biežāk izvēlas arī miestiņu ar zemu alkohola saturu vai pat bezalkoholisko alu.

Mainās arī patērētāju attieksme pret etiķetēm un iepakojumiem. Krāsainās, spilgtās un izteikti spīdīgās etiķetes un košie iepakojumi pakāpeniski paliek pagātnē – ražotāji izvēlas arvien vienkāršākus, dabai draudzīgākus materiālus, kas ietekmē arī izskatu. Etiķetes kļūst askētiskas, produktu nosaukumi – vienkāršāki. 

Patlaban, kad dzīvojam informācijas un reklāmas pārbagātībā, pieeja «mazāk ir vairāk» kļūst arvien populārāka. Iepakojums nosaka izvēli arī no praktiskā viedokļa – ja alu plānots ņemt līdzi pārgājienā, laivu braucienā vai cita veida pasākumā pie dabas, kur miestiņu nāksies nest pašiem, priekšroka, visticamāk, tiks dota vieglākai tarai, turklāt neplīstošai. Ja alus tiks baudīts mājās pie televizora vai ballītē ar draugiem, svaram vairs nav tik liela nozīme un izvēle var tikt izdarīta par labu pudelei. 

Jāpiebilst, ka alus baudīšanas jomā esam izteikti patrioti – uzņēmuma Mežpils alus un pētījumu centra Norstat veiktā aptauja liecina, ka 63% respondentu dod priekšroku Latvijas alus zīmoliem un tikai 5% izvēlas ārvalstīs darītu alu.

Patērēji arvien biežāk arī lūkojas tālāk par produktu, pievēršot uzmanību zīmola vērtībām – kā alus ražotājs darbojas, vai un kā rūpējas par vidi, kāda ir ražotāja attieksme pret klientiem un darbiniekiem un cik atbildīgs ir uzņēmums. Patērētājiem ir svarīgi, lai zīmola vērtības rezonētu ar viņu personīgajām vērtībām. Ja vērtības saskan, tas pozitīvi ietekmē patērētāju lojalitāti un viņi, visticamāk, paliks uzticīgi zīmolam arī tad, ja mainīsies cena.

Alus baudītāji Latvijā ir ļoti izglītoti – lielākoties seko līdzi jaunākajām tendencēm ne tikai pašmāju tirgū, bet pasaulē kopumā, ir informēti par jaunumiem un prot novērtēt kvalitāti. Papildus tam jāņem vērā, ka alus tomēr ir apdomāts pirkums – dodoties uz veikalu, patērētājs visbiežāk zina, vai šajā reizē iegādāsies alu, jautājums paliek tikai – kādu tieši? Alus izvēlē nozīmīga loma ir arī draugu un paziņu ieteikumiem. Ietekmi rada arī sociālie tīkli – informācijas apmaiņa dažādos forumos un grupās. Reklāma "no mutes mutē" darbojas joprojām, tikai tagad tā pārcēlusies uz digitālo vidi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses