Karnītis teica, ka līdz tam laikam vajadzētu būt skaidrībai par UPP sniegšanas kompensēšanas mehānismu. Tas, visticamāk, varētu būt jauktais modelis, kad daļu kompensēšanai nepieciešamās naudas iemaksās nozares komersanti, bet daļu segs no valsts budžeta.
Šādu informāciju Karnītis sniedza, komentējot SPRK publiskoto konsultāciju dokumentu, kur pasta nozares komersantiem un citiem interesentiem lūgts 30 dienu laikā iesniegt komentārus un priekšlikumus par universālā pakalpojuma definīciju, sniegšanas kārtību un citiem jautājumiem.
SPRK loceklis atzina, ka patlaban nav izstrādāts UPP sniegšanas reālo izmaksu kompensēšanas mehānisms, taču Satiksmes ministrija (SM) un valdība ar to varētu tikt galā tuvāko nedēļu laikā. Tas nozīmē, ka konkursu par UPP sniegšanu varētu izsludināt laika posmā, sākot no maija vidus. Patlaban UPP sniedz Latvijas Pasts un pasta valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs ir teicis, ka Latvijas Pasts piedalīsies UPP konkursā.
SM un valdībai būs precīzāk jādefinē tādi jēdzieni kā pieņemama cena par UPP iekļauto pakalpojumu sniegšanu, lai konkursa pretendentiem būtu iespējams saprast, uz kādiem finansiāliem nosacījumiem un aprēķiniem UPP sniegšana notiks.
Konsultāciju dokumentā lūgti komentāri un priekšlikumi par dokumentā norādītajām UPP saistībām, nosacījumiem, tajā skaitā par UPP sarakstu un kvalitātes rādītājiem; par A klases vēstuļu korespondences sūtījumu ietveršanu vai neietveršanu UPP; par abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu kvalitātes prasībām; par konkursa nolikuma projektu.
SPRK konsultāciju dokumentā kā UPP iekļauj iekšzemes un pārrobežu vēstuļu korespondences sūtījumu (tajā skaitā ierakstītu un apdrošinātu sūtījumu) savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu un piegādi, kuru svars nepārsniedz divus kilogramus; iekšzemes un pārrobežu pasta paku sūtījumu (tajā skaitā apdrošinātu sūtījumu) savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu un piegādi, kuru svars nepārsniedz divdesmit kilogramus; abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumus. Regulators iesaka UPP neiekļaut A klases vēstuļu sūtīšanu, kuras ir jāpiegādā nākamajā dienā, taču lūdz nozares un sabiedrības pārstāvjiem paust savu viedokli.
Dokumentā arī norādīts, ka UPP sniegšana visā Latvijas teritorijā jānodrošina par vienotu tarifu, kas nepārsniedz intereses apliecinājumā norādīto un var tikt pārskatīts ne agrāk kā pēc diviem gadiem pēc tam, kad tiek sākts sniegt UPP, ja ir mainījušās tarifu veidojošās izmaksas.
Regulators uzskata, ka konkursa uzvarētājam būs nepieciešams veikt ieguldījumus pasta tīkla pilnveidošanā, līdz ar to UPP saistību termiņam jābūt ne mazākam kā pieci gadi. Regulators uzskata - ja konkurss par UPP sniedzēja noteikšanu noslēgtos bez rezultāta, tad, lai nodrošinātu UPP nodrošināšanas nepārtrauktību, UPP jāsniedz iepriekšējam saistību nodrošinātājam. Tas nozīmē, ka neveiksmīga konkursa gadījumā UPP turpinātu sniegt Latvijas Pasts.