Apkopojot VID pieejamos statistikas datus secināts, ka jau šogad par populārāko alkoholisko dzērienu (neskaitot alu) pēc patēriņa Latvijā kļūs vīns, apsteidzot tradicionālo līderi degvīnu.
Pērn Latvijā realizēti 1.07 miljoni dekalitru (dal) degvīna, kas ir par 7.9% mazāk nekā gadu iepriekš. Savukārt vīna realizācija Latvijā palielinājusies par 9.3% līdz 1.06 miljoniem dekalitru. "Latvija arvien vairāk tuvojas Rietumeiropas tendencēm un „modei” alkohola patēriņa ziņā. Eiropā vīns un alus ir tradicionāli ļoti populārs, kamēr degvīns ieņem salīdzinoši niecīgāku tirgus daļu," skaidro iedzert.com pārstāvis Aigars Andersons.
Tāpat tendences iezīmējas arī stipro alkoholisko dzērienu segmentā – ar katru gadu straujāku popularitāti Latvijā iegūst viskijs, kura realizācijas apjomi šogad pieauguši par 8% līdz 0.12 miljoniem dekalitru. "Lai arī viskijs arvien tālu atpaliek no degvīna patēriņa ziņā, tomēr starpība starp degvīnu un viskiju realizācijas ziņā ar katru gadu samazinās. Arī šī lielā mērā ir Eiropas tendence – Eiropā viskijam ir krietni lielāka tirgus daļa. Prognozējam, ka arī Latvijā tas varētu paņemt daļu realizācijas pīrāga no degvīna," tā A. Andersons.
Arī iedzert.com meklētāja statistika liecina, ka šobrīd portāla apmeklētāji 30% gadījumu, izmantojot alkohola atlaižu meklētāju, meklē izdevīgākos piedāvājumus alum, 20% gadījumu tiek meklēti izdevīgākie piedāvājumi vīniem, tādā pat apjomā arī viskijam, bet tikai 10% gadījumu tiek meklēti izdevīgākie piedāvājumi degvīnam.
"Šie dati lielā mērā iezīmē arī patēriņa statistikas tendences. Degvīns tradicionāli saglabā augstu popularitāti Latvijas krievvalodīgo iedzīvotāju vidū – tāpēc degvīns meklētājā ir populārs mērķis iedzert.com krievu valodas versijā. Tomēr kopumā tas zaudējis pozīcijas gan vīnam, gan alum," uzsver A. Andersons.