Kā ziņots, valdība atļāva turpināt jaunu vilcienu iepirkumu un arī administratīvā rajona tiesa atļāva PV turpināt 429,24 miljonus latu vērto jauno vilcienu iepirkumu.
Otrdien esot saņemta informācija no CAF, ka piedāvājums tiek pagarināts uz četrām nedēļām, lai PV un CAF apstiprinātu līguma gala redakciju. Tas nav izdevies līdz 31.janvārim īsā laika perioda dēļ. PV noliedz, ka sarunās būtu kādas problēmas vai domstarpības, un plāno četru nedēļu laika apstiprināt līguma gala redakciju un to noslēgt.
Kā ziņots, līdz šim CAF bija pagarinājis pasažieru vilcienu iepirkuma termiņu līdz 31.janvārim.
Jau iepriekš PV valdes priekšsēdis Nils Freivalds pieļāva iespēju, ka var būt nepieciešamību to pagarināt, jo CAF būs jāprecizē līgums uzņēmuma valdē, tāpat jāsaskaņo termiņi ar kredīta aģentūrām.
Freivalds norādīja, ka iepriekš ir bijušas bažas par termiņiem, un aizkavēšanās varējusi ietekmēt ražošanu, taču CAF esot jau apliecinājis, ka iekļausies termiņos, kas paredz, ka finansējums jāapgūst līdz 2015.gada augustam. Esot skaidrs, ka, ja to neizdosies izdarīt, tad finansējuma atlikušo daļu varot arī nepiešķirt.
Administratīvā rajona tiesa atļāva PV turpināt 429,24 miljonus latu vērto jauno vilcienu iepirkumu. Tiesa noraidīja Šveices uzņēmuma Stadler Bussnang AG (Stadler) lūgumu apturēt Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmuma darbību līdz brīdim, kamēr tiesā pēc būtības nebūs izskatīta Stadler sūdzība par IUB lēmuma pamatotību, kas atļāva PV veikt šo par Latvijas vēsturē apjomīgāko dēvēto iepirkumu.
Pērn rudenī IUB atļāva PV slēgt līgumu ar CAF par apjomīgo jauno pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu.
IUB labvēlīgais tiesas spriedums šajā lietā ir viens no valdības izvirzītajiem nosacījumiem tālākai virzībai jauno vilcienu iepirkumā.
PV iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.
Spānijas kompānija konkursā ieguvusi tiesības uz 610,76 miljonus eiro (429,24 miljonus latu) vērto līgumu.