Kāda persona nesen saņēma zvanu it kā no Latvijas gāzes (LG) darbinieka, kurš stāstīja par nepieciešamību nomainīt gāzes skaitītāju. Sarunas laikā klients izpauda savu vārdu, uzvārdu un personas datus. Uzzinot šos datus, krāpnieki zvanīja atkal – šoreiz jau kā Valsts policijas pārstāvji – un informēja, ka klients esot kļuvis par krāpšanas upuri, proti, zvanītāji no LG esot bijuši krāpnieki. Zvanītāji tagad stāstīja, ka no cilvēka konta esot mēģināts pārskaitīt naudu un, lai novērstu zaudējumus, nauda jāizņem no konta un jānodod glabāšanā policijas pārstāvim. Sarunā tika noskaidrota informācija par cilvēka bankas kontiem un to atlikumu. Un, protams, tika piekodināts nekādā gadījumā informāciju par šo sarunu neizpaust, jo «notiek slepena izmeklēšana». Kad cilvēks bankā centās izņemt samērā lielu naudas summu un pārliecinoši stāstīja, ka nauda vajadzīga medicīnas izdevumiem, bankas darbinieks tomēr turpināja uzdot jautājumus, un pamazām atklājās krāpšanas shēma. Nauda netika nozagta, taču citkārt banka nevar atturēt klientus no rīcības ar viņu naudu.
Kāda cita persona saņēma zvanu it kā no sava telefona operatora (piederību operatoram var noteikt pēc telefonnumura), kas piedāvāja uzstādīt telefonā īpašu drošības programmu, kura cilvēku pasargāšot no telefonkrāpniekiem. Telefonā tika instalēta attālinātās pieejas programma. Nākamajā dienā cilvēkam zvanīja it kā no bankas ar vēsti, ka naktī no klienta konta mēģināts veikt nesankcionētu maksājumu un tas noteikti esot saistīts ar vakar instalēto programmu. Tam sekoja ierastais noslēdzošais shēmas posms – naudas izņemšana. Proti, lai cilvēks savu naudu pasargātu, tā esot steidzami jāizņem no konta un jānodod bankas pārstāvim. Papildus tam esot nepieciešams atdot bankai arī karti, lai veiktu ekspertīzi, jo, iespējams, krāpnieki esot ieguvuši arī kartes datus. Tajā pašā dienā klients ar savu karti bankomātā izņēma summu maksimālā kartes limita ietvaros un uz ielas atdeva gan skaidru naudu, gan maksājumu karti kādam jaunietim, kurš uzdevās par bankas pārstāvi. Tikai nākamajā dienā klients saprata, ka ticis apkrāpts.
Lūgums ņemt vērā – ne bankas, ne Valsts policijas pārstāvji nekad neprasīs izņemt skaidru naudu, lai nodotu to «ekspertīzei» vai «glabāšanai», kā arī nelūgs naudu pārskaitīt uz citu kontu. Ja bankai ir aizdomas par krāpšanu, tā var nobloķēt izejošās operācijas no klienta konta līdz izmeklēšanas beigām. Norēķinu karti bankai drīkst atdot tikai klātienē kādā no bankas klientu apkalpošanas centriem.

