Punkts viens:
Mans darbs nav iedomājams bez konsultācijām ar NVO sektoru praktiski jebkurā jautājumā. Vienā gadījumā tā ir Vides konsultatīvā padome, kādā citā, Latvijas atkritumu saimniecības uzņēmumu asociācija un vēl kādā LIKTA, LATA un daudzas citas.
Valstiski, no manām trim nozarēm, IT ir tikai trešā prioritāte - primāri risināmās problēmas Latvijā ir saistītas ar reģionālās attīstības un vides jautājumiem un tikai pēc tam IT. Tomēr esmu atradis laiku, lai vairākkārtīgi tiktos ar LIKTA pārstāvjiem, LATA pārstāvjiem kā arī atsevišķu nozīmīgu tirgus spēlētāju vadītājiem. Esmu atjaunojis, sasaucis un noturējis IKT ekspertu padomes sēdi.
Esmu MK atbalstījis Infomācijas sabiedrības padomes izveidošanu, esmu sasaucis un noturējis Informācijas sabiedrības padomes sēdi. Esmu reorganizējis ministrijas struktūru, lai IT problemātikai veltītu īpašu uzmanību - palielinu resursus IT, kā nozīmīgas efektīvas ekonomikas un valsts pārvaldes sastāvdaļas attīstībai.
Punkts divi:
Informatīvā ziņojuma, ko zināšanai pieņēma valdība un ar kuru savu neapmierinātību pauž "IT nozare" mērķis bija īsi aprakstīt situāciju valsts informācijas sistēmu pārvaldības organizācijā, tās acīmredzamos trūkumus un piedāvājums VARAM beidzot, uzņemties pašu nolikumā izsenis uzdoto, valsts informācijas sistēmu attīstības stratēģijas un organizatoriskā modeļa izstrādi.
Ziņojumu ar nolūku noturēju gana kompaktu, lai gan vēlmes izplūst, ierēdniecībā netrūka. Ziņojuma projekts un mana prezentācija par tā saturu tika piedāvāta izvērtēšanai visām asociācijām Informācijas sabiedrības padomes sēdē. Nepārprotami vienojāmies ar asociācijām, ka nedēļas laikā tās sagatavos savus priekšlikumus un papildinājumus. Saprotot, ka arī nedēļa atsevišķos gadījumos var būt īss termiņš [dažu lappušu ziņojuma!] komentēšanai, īpaši lūdzu padomes dalībniekus informēt mani par termiņa pagarinājuma nepieciešamību, ja gadījumā kāds nepaspēj līdz ceturtdienas vakaram, kā arī lūdzu sūtīt komentārus un ierosinājumus "tik tālu, cik ir", lai ministrijas darbinieki varētu tos iespējami ātri iekļaut dokumenta gala versijā.
Līdz ceturtdienas vakaram bija saņemti vairāki komentāri no ministrijām, bet neviens no IT nozares asociācijām. Arī termiņa pagarinājumu, neviens nebija prasījis. Tomēr neoficiāli LIKTA komentāru saturu ministrijā zinājām diezgan precīzi un vairākus nozīmīgus labojumus un papildinājumus no tiem iekļāvām ziņojuma gala versijā par ko informējām arī visus padomes dalībniekus e-pastā.
Punkts trīs:
"IT nozarei" jūk, kad jāuzvedas kā nozares interešu aizstāvim, lobējot visu nozares uzņēmumu attīstībai svarīgas lietas un kad, kā atsevišķu, valsts sektoru apkalpojošu piegādātāju lobijam.
VARAM pārstāv valsts pārvaldi kā klientu, kas iegādājas "IT nozares" pakalpojumus daudzu desmitu miljonu latu apjomā ik gadu.Piegādātāju karteļa diktāts klientam ir neizprotama neaizvietojamības sajūtas izpausme un slikts klientu serviss.
Vienīgā mēraukla, kas noteiks kā organizēt valsts pārvaldes IT saimniecību, būs šīs pārvaldības pierādāma nodokļu maksātāju naudas izlietojuma efektivitāte, risinājumu atbilstība valsts pārvaldes attīstības stratēģiskajiem mērķiem un pienesums ikviena iedzīvotāja apkalpošanas uzlabošanā.
Mani interesē profesionāļu viedoklis, lai izstrādātu un izveidotu vislabāko attīstības stratēģiju, organizatorisko modeli vai konkrētu risinājumu un to arī turpmāk vienmēr pieņemsim zināšanai, bet ieinteresētu piegādātāju grupas diktāts man nav un nebūs nedz pieņemams, nedz saistošs.