Sākot veidot uzņēmumu vienatnē, tā dibinātājs novērš risku, ka iecerētais projekts neizdosies savstarpēju pretrunu un nesamierināmu viedokļu atšķirību dēļ. Savukārt, dibinot uzņēmumu komandā, idejas realizēšanai uzreiz ir pieejams visu tās dibinātāju laiks un prasmes un par tām sākotnēji nav jāmaksā "tirgus cena", kas ievērojami palielina iespēju virzīties uz priekšu ātrāk un ar mazāku budžetu. Šie tad arī ir biežākie argumenti, kas tiek lietoti, diskutējot par to, vai jauni uzņēmumi ir jādibina vienam vai vairākiem dalībniekiem.
Jo jaunā biznesa ideja sākotnēji ir skaidrāka un jo vairāk tās izdošanās ir atkarīga no saprotama biznesa plāna realizēšanas, jo svarīgāks kļūst arguments par pretrunīgu viedokļu riska samazināšanu. Tāpēc uzņēmumu veidošanai, tā sakot, saprotamu produktu un pakalpojumu gadījumos bieži patiešām pietiek ar vienu dibinātāju. Un otrādi, jo neskaidrāka ir attīstāmā ideja, jo lielāka loma izdošanās stāstā ir visas komandas laika un prasmju ziedošanai. Otrā situācija tad arī attiecas uz jaunuzņēmumu – globāli ambiciozu ideju ar mērogojamu biznesa modeli – gadījumiem, un tieši tāpēc to veiksmīgu komerciālu iznākumu pamatā lielākoties ir labas dibinātāju komandas.
Pavisam vienkārši sakot, tā ir komanda, kuras dalībniekiem ir savstarpēji papildinošas prasmes un kompetences, kā arī vienota vīzija par to, kādu mērķi ir nepieciešams sasniegt un kādi ir galvenie stratēģiskie principi, kā to panākt.
Pirmā atziņa par kompetenču komplimentaritāti ir intuitīvi skaidra, un tās esamību var diezgan viegli novērtēt, bet vīzijas un izaugsmes stratēģijas salāgošana bieži vien izrādās daudz sarežģītāks uzdevums, turklāt tam nepieredzējuši jaunuzņēmumu dibinātāji iesākumā nevelta pietiekami daudz laika. Tas savukārt būtiski paaugstina risku, ka kritiskos uzņēmuma eksistences brīžos (un tādu jaunuzņēmuma pirmajos dzīves gados būs ne mazums) tā dibinātāji nespēs vienoties par to, kā rīkoties tālāk.
Šo risku var samazināt, dibinātājiem sadarbības iesākumā veltot pietiekami daudz laika tam, lai pārrunātu savu redzējumu par to, ko galu galā viņi vēlas izveidot. Protams, šāda saruna nedod absolūtu garantiju, ka laika gaitā viedokļi nemainīsies, bet vienota sākotnējā izpratne par jaunuzņēmuma mērķiem un to sasniegšanas pamatprincipiem, iespējams, ir pats lielākais ieguldījums jaunuzņēmuma stāstā, ko tā dibinātāji var veikt.