Visnotaļ loģiski, ka ir liels vilinājums investēt tikai tur, kur gaidāma ātra peļņa – proti, reklāmā un mārketinga aktivitātēs. Tikmēr aktivitātes, kam nav tūlītēja rezultāta, uzņēmumi nereti izvēlas būtiski samazināt vai apturēt vispār. Tāpēc mēdz gadīties, ka PR (saīsinājums no angļu valodas jēdziena public relations, tulkojumā – sabiedriskās attiecības) aktivitātes paliek novārtā.
Īstenojot mārketinga aktivitātes, zīmols cenšas stimulēt tūlītēju pārdošanu. Efekts, protams, ir, taču jādomā arī par ilgtermiņa ieguvumiem. Piemēram, pircēji ļoti bieži preces iegādājas izdevīgas cenas dēļ, taču nekļūst lojāli zīmolam, tā dēļ uzņēmums iekļūst nepārtrauktu atlaižu, loteriju un reklāmas kampaņu ciklā. Ir skaidrs, kāpēc cilvēks izvēlas produktu. Bet kāpēc izvēlas tieši šo zīmolu? Te motivācija ir sarežģītāka, un to veido emocijas, asociācijas, pieredze, uzticība un citas zīmola stāsta veidotas rezonanses. Piemēram, Z paaudze savas izvēles tiešā veidā attiecina uz savu identitāti, tāpēc zīmoliem, kurus viņi izvēlas, un šo zīmolu vērtībām ir jābūt saskaņā ar viņu personību. Arī citas paaudzes, lai gan ne tik izteikti kā Z paaudze, vērtē zīmolus un to reputāciju. "PR nesniedz garantijas," saka gan zīmolu pārstāvji, gan komunikācijas eksperti. Tā tik tiešām ir. Mārketings pēc būtības ir pirkuma piedāvājums, bet PR ir attiecību veidošana ar zīmolu. Gluži kā jebkuras attiecības mūsu dzīvē – tās pieprasa rūpīgu kopšanu un laika ieguldīšanu. Komunikācijas nozarē uz mārketingu attiecina lielākoties pirktos komunikācijas kanālus, bet uz PR – nopelnītos. Veiksmīgs PR nopelna auditorijas uzmanību un uzticību, kas vainagojas publicitātē, zīmolu atbalstošā saturā un auditorijas aktivitātē. PR negarantē tūlītēju pirkumu veikšanu vai publicitāti, tomēr ilgtermiņā kvalitatīva PR komunikācija tik ļoti rezonē ar savu auditoriju, ka sāk dzīvot savu dzīvi. Citiem vārdiem sakot, ieguvumi no investīcijām komunikācijā var daudzkārt pārsniegt to apjomu: piemēram, vērtīgu preses relīzi labprāt publicēs medijos, zīmola ekspertus aicinās uz intervijām un pasākumiem, asprātīga komunikācija sociālajos tīklos izpelnīsies mērķauditorijas uzmanību bez lieliem reklāmas budžetiem utt.
Abām jomām – mārketingam un PR – ir ārkārtīgi daudz kopīgā, un, es teiktu, robeža starp tām ir aptuvena, jo radošums, kas ir abās, kā arī tehnoloģiju attīstība veicina hibrīdrisinājumu tapšanu. PR noteikti nav mārketinga paplašinājums, bet var uz to ārkārtīgi labvēlīgi iedarboties, uzlabojot rezultātus. Es pilnīgi noteikti ieteiktu ieguldīt abās jomās, jo mūsdienu dinamiskā komunikācijas telpa to pieprasa.