Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -3 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Briškena & Co rēbusi

Vērojot satiksmes ministra Kaspara Briškena aktivitātes viņa pārvaldītajā nozarē, jāsaka – šķiet, politiķiem īsti nav pieticis sabiedrības dusmu devas pēc pagājušajā piektdienā zem milzīgas slepenības plīvura pieņemtā valdības lēmuma samazināt valsts daļu nacionālās aviokompānijas airBaltic akciju kapitālā līdz 25% plus vienai akcijai un tam šonedēļ sekojošā neizprotamā publiskā paziņojuma par uzņēmuma pamatkapitāla samazināšanu par pusmiljardu eiro – no 596,473 miljoniem līdz 25,179 miljoniem eiro.

Jāatzīst, vakar premjere Evika Siliņa mēģināja gaisināt sabiedrības aizdomas par iespējamām shēmām gan saistībā ar pagaidām mistisko potenciālo airBaltic stratēģisko investoru, kurš tad acīmredzot kļūtu par uzņēmuma lielāko akcionāru, gan arī par to, kādēļ īsti nolemts tik kardināli samazināt uzņēmuma pamatkapitālu.

Neiedziļināšos šo dienu laikā lasītajās finansistu un biznesa ekspertu specifiskajās diskusijās un analītikā par ieceres pamatotību, taču viens ir skaidrs – šis ir tas gadījums, kas apliecina, ka nevis prezidenta nokauninātie komunikatori ir vainīgi sabiedrības neizpratnē, ko saka un dara politiķi, bet gan paši politiķi. Spilgts piemērs ir premjeres vakar medijiem paustais, ka valdība neesot pieņēmusi lēmumu samazināt airBaltic pamatkapitālu, bet lēmusi par to, ka tiek sākta pamatkapitāla samazināšana. Piekritīsiet – kaut kāds rēbuss slēpjas šajos premjeres vārdos, ko nav viegli atminēt.

Bet jā – minēju, ka politiķiem ar avioskandālu laikam šķitis par maz, tādēļ jau vakar Briškena ministrija izstartēja ar jaunu rēbusu saistībā ar Rail Baltica, būtībā dzelzceļa funkcionēšanu kā tādu. Ministrija saskaņošanai iesniegusi informatīvo ziņojumu, kurā citu savdabīgu ideju starpā piedāvā arī 2021.–2027. gada ES daudzgadu budžeta periodā izveidot 1520 milimetru jeb jau tagad Latvijā esošajā sliežu ceļu platumā savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai pirms Rail Baltica projekta pirmās kārtas pabeigšanas, savukārt finansējumu tam plāno piesaistīt, pārdalot ES fondu finansējumu no citiem ministrijas infrastruktūras projektiem, ziņo LETA. 

Ja nu kādam ir vēlme izlasīt plašāk par Briškena traktātu "par 1520 un 1435 milimetru sliežu platuma dzelzceļu sinerģiju", to var atrast medijos. Taču manas sajūtas par šo novitāti ir – šis samudžinātais un, manuprāt, bezjēdzīgais ministrijas savārstījums ir nekas vairāk kā vēl viens "Briškena rēbuss" ar potenciāli bīstamām sekām valstij un sabiedrībai. Bet, kas zīmīgi, – abiem rēbusiem ir kas vienojošs – pusmiljards eiro. Gan jau tā ir tikai sakritība.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vai Latvijai nepieciešami ārzemju studenti?

Latvijas universitātes, tāpat kā augstākās izglītības iestādes visā pasaulē, aktīvi strādā, lai piesaistītu ārvalstu studentus. Kādi ir galvenie iemesli, kāpēc augstskolas ir ieinteresētas ārva...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē