Mūsdienu tehnoloģiju attīstības līmenis, tostarp dažādās sociālo mediju platformas, lielāka un mazāka kalibra politiķiem un speciālistiem (un arī tiem, kas sevi par tādiem uzskata) dod arī iespēju teju ikvienu lielāku vai mazāku ideju, pabeigtu vai puspabeigtu projektu diezgan ātri izreklamēt plašām sabiedrības masām. Kas savā ziņā ir labi, jo tad ir iespēja arī labi redzēt, kādas ir katras konkrētās personas prioritātes.
Ja runājam par satiksmes jomu galvaspilsētā, tad pēdējo dažu sasaukumu politiķu akcenti par šo tēmu nedaudz atšķiras. Esam piedzīvojuši stabiņu uzplūdus vietā un nevietā, tad ir piedzīvots velojoslu radīšanas un likvidēšanas uzplūds. Tagad pienākusi kārta "zebru" jeb gājēju pāreju krāsošanai. Jau uzreiz uzsvēršu – absolūti netaisos kritizēt idejas un realizētos darbus kā tādus, jo ir skaidrs, ka ikviens stabiņš, velojosla un gājēju pāreja (ja izveidota loģiski un sasaistīti ar apkārtējo infrastruktūru) ir svarīga, nepieciešama un noteikti arī cilvēku drošību paaugstinoša.
Tajā pašā laikā gan Rīgas centrā, gan citās galvaspilsētas vietās vērojama aktuāla problēma, kura nezināmu iemeslu dēļ pirmšķietami nekad nav iekļuvusi starp Rīgas atbildīgo amatpersonu ieskatā aktuālākajiem un visātrāk risināmajiem jautājumiem.
Proti, Rīgā ir gana daudz skolu un arī ārpusskolas interešu nodarbību vietu, kas nereti izvietotas ēkās, kuras ir kaut kā pielāgotas mācību iestādes vajadzībām un atrodas tieši blakus ietvei un ielai. Ietvei, pa kuru paralēli gājējiem notiek gana aktīva veloierīču kustība. Tie vecāki, kuru bērni šādās izglītības iestādēs mācās, labi zina, kādas asu izjūtu piepildītas situācijas mēdz gadīties, kad bērns iznāk pa skolas durvīm un faktiski nokļūst ātri braucoša velosipēda vai stāvdrāža priekšā.
Kāds ir iespējamais risinājums? Gana vienkāršs – liegt velokustību gar šādām mācību iestādēm, jo tos daždesmit metrus cilvēks savu braucamo var pastumt uz priekšu, ejot kājām. Taču būtiska nianse – nevis tikai aizliegt, bet arī kontrolēt lieguma ievērošanu, pretējā gadījumā rezultāts būs līdzīgs kā ar 30 km/h ierobežojumu autotransportam – zīme ir, bet cik autovadītāju to ievēro?
Vai atbildīgajiem šis problēmjautājums būs aktuāls? Pirmšķietami viss atkarīgs no tā, vai būs potenciāls radīt skaistu video.

