To, cik ļoti svarīga ir kvalitatīva izglītība, katrs domājošs cilvēks apjauš pats. Tieši tāpat ikvienam ir skaidrs, ka izglītību, precīzāk – dzīvei nepieciešamās zināšanas un kompetences, jaunieši spēj apgūt tad, ja viņiem tās sniedz zinoši, savu darbu un audzēkņus mīloši pedagogi. Tādi pedagogi, kuri nav pārguruši, kuri par savu svarīgo darbu saņem pat nevis vienkārši adekvātu, bet cieņpilnu atalgojumu, kuri sajūt cieņu un novērtējumu gan no valsts, gan audzēkņiem, gan viņu vecākiem.
Nereti svinīgajos pasākumos pirmajā skolas dienā savās uzrunās politiķi par pedagogu darbu mēdz lietot frāzi – šī profesija ir misija. Kaut kādā mērā tam var piekrist, jo ne katrs cilvēks var būt skolotājs, tā tiešām ir sava veida misija, taču šim cilvēkam ir jābūt gan attiecīgām zināšanām, gan vēlmei, gan spēkam šo misiju veikt.
Gluži tāpat kā ne katrs cilvēks var būt ierēdnis, ārsts, ugunsdzēsējs vai ministrs. Vienkārši nevar, bet dažreiz tā pat nedrīkst būt (te vairāk runa ir par ierēdniecību un politiķiem).
To, ka ir svarīgi sekot līdzi pasaules tendencēm un piemēroties jaunajiem apstākļiem (gan demogrāfijas, gan citu faktoru dēļ), atzīst arī paši izglītības nozares pārstāvji, un tieši tāpēc viņiem nav iebildumu pret pārmaiņām jeb reformām kā tādām – ja kāds vēl to nav pamanījis.
Iebildumi ir pret reformu (nereti pat labi izdomātu un izplānotu) realizācijas procesu un šī procesa rezultātu. Un šajā ziņā lēmēju un reformētāju darba kvalitāte tik stipri klibo, ka teju gribas pajautāt – kas viņus ir izglītojis, jo it kā tā cilvēka augstās un nereti prestižās izglītības papīrs ir pat ļoti skaļi skanošs, bet "papīra" īpašnieka rīcība liecina par pavisam ko citu.
Tādēļ politikas lēmējiem un īstenotājiem ir svarīgi beidzot saprast – šodienas skolēni un studenti ir rītdienas skolotāji, zinātnieki, ārsti, ugunsdzēsēji, ierēdņi un politiķi. Tas, cik dāsni vai skopi būsiet šodien pret viņu izglītību, jau salīdzinoši drīz daudzkārt atmaksāsies vai atspēlēsies jums pašiem – augstā valsts labklājībā, kvalitatīvā medicīnā, izcilā izglītības sistēmā vai arī pretēji – politiskā tukšvārdībā un valsts nabadzībā.
Investēt nākotnē ir gudri. Investēt izglītotā nākotnes sabiedrībā ir vēl gudrāk.