Vai, pārņemot Satiksmes ministriju (SM), jūs esat plānojis veikt sava veida auditu, lai saprastu, kādi zemūdens akmeņi un problēmas varbūt slēpjas iepriekš ilgstoši citu partiju pārvaldītajā saimniecībā?
Vēsturiski, īpaši laikos, kad transporta nozarei piederēja ap 20% no iekšzemes kopprodukta, interese vadīt SM ir bijis galvenais politisko cīņu objekts, bet šobrīd tas kopējais apjoms, es domāju, ir zem 10%, tā ka ir parādījušās arī dažādas blaknes un smagi izaicinājumi. SM noteikti ir šīs valdības viena no smagākajām ministrijām. Nedaudzās dienas, kopš esmu ministrs, cenšos ļoti koncentrētā veidā tikties gan ar SM pārraudzībā esošo kapitālsabiedrību, gan citiem nozares pārstāvjiem, lai saprastu situāciju. Atsevišķs audits katrā no galvenajiem izaicinājumu virzieniem, es domāju, ir jāveic, lai saprastu, kur mēs atrodamies. Viens ir ostu reforma, kas saasināti uztverta, lai gan ir tikai pārvaldības modeļa maiņa, to padarot caurspīdīgu. Tad ir Rail Baltica projekts, kur iepriekš komunikācija ir bijusi "viss ir kārtībā, ejam pēc plāna", bet tas, ko dzirdu no nozares, ka tur ir milzums problēmu, jau bija viena neliela sanāksme, kur uz manu jautājumu par gala termiņu tika nodurtas acis. Tādēļ nākamnedēļ saukšu kopā visas iesaistītās puses, lai nepieļautu, ka viens uz otra nepilnībām norāda.
Ne tikai Rail Baltica sakarā, bet vispār, vai jau rādās pretendenti uz darba attiecību pārtraukšanu?
Visu sarunu lasiet avīzes Diena piektdienas, 30. decembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!