Rita Erdmane ir stiliste, grāmatas “Viņš. Veiksmīga vīrieša apģērbs” līdzautore. Savulaik viņa dibinājusi Latvijas modes mākslinieku veikalu “Klase”, kur varēja iegādāties latviešu dizaineru modes kolekcijas. Šobrīd Ritas daudzo gadu pieredze modes un stila lauciņā mudina viņu būt arvien apzinātākai, veidot savu un klientu garderobi ilgtspējīgu – daudziem gadiem uz priekšu.
Šoreiz mūsu uzmanība ir pievērsta “ātrās modes” veikaliem, jo nereti tieši tajos visbiežāk paslīd roka kādam jaunam modes pirkumam. Bet arī “ātrās modes” veikalos mēs varam veikt apzinātākas un ilgtspējīgākas izvēles.
Lai arī mana ikdiena ir par un ap modi – iepirkšanās, garderobes revīzijas, tomēr esmu par ilgtspējīgu pieeju tās veidošanā. Iesaku arī tev sākt ar pirmajiem soļiem.
Latvijā un pasaulē pazīstamā modes zīmola One Wolf dizainere un radošā direktore Agnese Narņicka veido dizainu ar augstu atbildības sajūtu, pievēršoties aizvien zaļākai, ilgtspējīgākai un lēnākai modei. “Esmu pievērsusies eko dizaina ilgtspējas risinājumiem tieši caur emocionālo piesaisti apģērbam, iekļaujot inovatīvas dizaina un mākslinieciskās pētniecības metodes.”
Atbildība, samazinot kaitējumu dabai, un apģērba ilgtspēja ir svarīga pievienotā vērtība mūsdienīgam modes dizainam. Zīmola Zīle autore Aiva Zīle rada ilgtspējīgu apģērbu dizainu zaļi domājošiem cilvēkiem un, izmantojot upcycling filozofiju, veido jaunus apģērbus no reiz lietotām drēbēm. No vīriešu krekliem top sievišķīgas kleitas, bet no veciem džinsiem – jauni mēteļi un jakas.
Turpinot par ilgtspējīgo modi, šoreiz vēlos ielūkoties tēmā upcycling. Tulkojot šo terminu no angļu valodas, tas ietver sevī ideju par jau esošu lietu pārveidošanu par kaut ko jaunu. Arī Latvijā ir zīmoli, kas aizraujas ar šo ilgtspējīgās modes virzienu, un viens no tiem ir Ievas Kozlovskas radītais zīmols Boka.