"Vēlos izteikt lielu pateicība Rīgas pašvaldības kultūras iestāžu apvienībai un Sv. Pētera baznīcas direktorei Unai Jansonei par iespēju muzicēt šajā sarežģītajā laikā, pieaicinot augsta līmeņa filmēšanas grupu," saka Anta Jankovska.
Līdz ar viņu koncertā piedalīsies itāļu soprāns Paola Santuči, mecosoprāns Andžella Goba, baritons Valdis Jansons, vijolnieces Tatjana Ostrovska un Terēze ZīberteIjaba, altiste Liene Martinsone, čelliste Dace Zālīte-Zilberte un pianiste Helēna Kundrāta.
Programmā būs itāļu komponistu Dž. B. Pergolēzi, Dž. Rosīni, G. Doniceti, Dž. Verdi, kā arī austriešu klasicisma pārstāvja F. J. Haidna skaistākās garīgās mūzikas lielformu lappuses, kas jau gadsimtiem mūzikā atveido Via Crucis rituālu un Lielās piektdienas procesiju.
Pāragri 26 gadu vecumā mirušā Džovanni Batistas Pergolēzi (1710–1736) Stabat Mater ir viens no skaistākajiem un populārākajiem darbiem Eiropas sakrālās mūzikas vēsturē.
Jakopo Benedeti teksts balstīts uz XIV gadsimtā dzīvojušā mūka Jakopones da Todi atklāsmēm par nelielo, bet ļoti nozīmīgo Bībeles epizodi, kurā Svētā Jaunava Marija izdzīvo sava dēla Jēzus Kristus nāvi pie krusta. Pergolēzi šo darbu sacerējis franciskāņu klosterī netālu no Neapoles kā rekviēmu sev.
Daudz retāk koncertos var dzirdēt interesanto klasicisma perioda komponista Jozefa Haidna opusu Mūsu Pestītāja septiņi pēdējie vārdi pie krusta, kas tapis kā Kadisas katedrāles īpašs pasūtījums Lielās piektdienas ceremonijai. Koncertā izskanēs arī Džoakīno Rosīni divu slavenu lielformu fragmenti: Stabat Mater un vēlīnais kameropuss Mazā svinīgā mesa, kas pirmatskaņojumu piedzīvoja 1864. gada 13. martā grāfienes Luīzes Pijē Vilas greznajos Parīzes apartamentos.
Divi Latvijā nedzirdēti opusi ir G. Doniceti Rekviēms, ko slavenais komponists sacerēja drauga un sāncenša Vinčenco Bellīni piemiņai, un Dž. Verdi iniciētā Messa per Rossini, kuras komponēšanā iesaistījās 13 tā laika itāļu komponisti. Pilna integrālā partitūra tika atklāta tikai 1986. gadā. Koncerta izskaņā – duets Recordare no Džuzepes Verdi slavenā Rekviēma.