Masnē operu iestudējis izraēliešu diriģents Dans Etingers un franču režisors Vensāns Igē. Viņu veidotajai izrādei piemīt īsts franču šarms. Šo krāšņo, stilīgo un dinamisko iestudējumu lielā mērā ir iedvesmojusi amerikāņu dejotājas, XX gadsimta 20. gadu Parīzes kabarē un džeza ikonas Žozefīnes Beikeres, māksla.
Manonas lepnums ir izcilu solistu sniegums. Titulvaroni atveido mūsu publikai labi pazīstamais Dienvidāfrikas soprāns Pritija Jende, kura savas spožās starptautiskās karjeras sākumā bieži uzstājās Latvijā. Manonas mīļotā de Grijē lomā ir franču tenors Benžamēns Bernheims, kuru pirms trim gadiem dzirdējām Latvijas Nacionālās operas izrādē Fausts. Pašlaik viņš ir viens no interesantākajiem un smalkākajiem franču repertuāra izpildītājiem, un de Grijē loma ideāli piestāv viņa balsij.
"Kādu dienu Manona, atrazdamās uz ielas, ieskatās kādas mājas pirmā stāva logā. Viņa ierauga pavisam citu dzīvi – cilvēki ietur vakariņas un priecājas. Manona redz labi ģērbtas sievietes, un viņa uzreiz grib šādu dzīvi. Lai to sasniegtu un nonāktu pirmajā stāvā, viņa ir gatava gandrīz uz visu. Tieši tāpēc Manona ir raksturs, kas mūs joprojām fascinē, – kādā brīdī mēs visi sapņojam par citādu dzīvi, par citu cilvēku dzīvi. Manonai ir neapturama vēlme priecāties un dzīvot skaisti," operas varoni raksturo režisors Vensāns Igē. "Manonai ir nepieciešams komforts, viņa nespēj pārtikt tikai no mīlestības. Ar to nepietiek. Viņa ir jauna sieviete ar sarežģītu pagātni," piebilst režisors.
Viņš uzskata, ka Masnē, komponēdams operu (tās pirmizrāde notika Parīzē 1884. gadā), izjutis XVIII gadsimta raisītu melanholiju: "Pieļauju, ka Masnē ir daudz domājis par XVIII gadsimtu – tas ir Manonas laiks, romāna Stāsts par kavalieri de Grijē un Manonu Lesko autora abata Prevo laiks. Operā es jūtu gan melanholiju, gan nopietnību, tas nav tikai stāsts par vēlmju apmierināšanu, tie ir kaut kā cita meklējumi."
Informācija par Parīzes operas aktivitātēm digitālajā vidē Covid-19 krīzes laikā un 2020./2021. gada sezonas programma: www.operadeparis.fr