Pirmajā dienā tika savākti jau vairāk nekā 300 Rēzeknes novada iedzīvotāju paraksti.
"Mums kā lielākajam reģionālajam vietējo pasažieru pārvadātājam Rēzeknē uztrauc, ka autoostas operatora funkcijas Rēzeknes dome plāno uzticēt nekustamo īpašumu attīstītājam, kas nav no nozares un tādējādi nesaprot sarežģīto nozares situāciju, un arī neslēpj, ka nākotnē varētu palielināt autoostas sniegto pakalpojumu izcenojumus. Līdz ar to jebkuru apstākļu pasliktināšanās pasažieru pārvadātājiem, ņemot vērā jau tā bēdīgo situāciju valsts dotāciju jomā, viennozīmīgi atstās negatīvu ietekmi uz pasažieru pārvadājumiem novadā kopumā un apdraudēs reisus. Tāpēc ceram, ka Rēzeknes dome ieklausīsies pasažieru pārvadātāju viedoklī un ņems vērā Rēzeknes novada iedzīvotāju intereses," norāda Smule.
Viņa skaidro, ka saskaņā ar likumdošanu autoostas operatoram ir tiesības brīvi noteikt pakalpojuma tarifu, iekļaujot jau tajā ar autoostu uzturēšanu saistītās izmaksas. Tas nozīmē, ka pēc operatora licences izsniegšanas ar Marno J saistītajam uzņēmumam SIA Rēzeknes autoosta Rēzeknes domei un valstij nebūs instrumentu, kā ierobežot autoostas operatora pakalpojumu cenrādi. Jāuzsver, ka līdz šī gada vidum pilsētas autoostas pakalpojumu izmaksas bija zem vidējām Latvijā.
Reģionālo vietējo un starppilsētu pasažieru pārvadātāji kā vienu no situācijas risinājumiem piedāvā Rēzeknes domei noteikt alternatīvu maršruta galapunkta vietu, kas nozīmētu, ka pārvadātāji varētu izvēlēties, vai izmantot vai nē autoostas operatora pakalpojumus. Tas savukārt nozīmētu konkurences apstākļus, un pilsētas autoostas operators būtu spiests piedāvāt pēc iespējas zemāku pakalpojumu tarifu.
Likumdošanā ir noteikts, ka pasažieru pārvadātājam ir obligāti jāuzsāk maršruts no pilsētas autoostas, ja tādu dome ir noteikusi, bet, ja nav, tad drīkst no gala pieturvietas. Jau līdz šim Rēzeknes dome devusi savu saskaņojumu, ka atsevišķi autobusu pasažieru pārvadājumi reisi virzienā uz Daugavpili un uz Rīgu, Grebņevu un Kārsavu tiek organizēti no Rēzeknes dzelzceļa stacijas Rēzekne II vai arī no citām pilsētas pieturām. Pasažieru pārvadātāji neredz iemeslus, kāpēc Rēzeknes dome vilcinās atļaut uzsākt reisus arī citos virzienos no šīs gala pieturas, ņemot vērā iedzīvotāju ērtības nokļūt jebkurā sev izdevīgā vietā pilsētā un pārsēšanās ērtības no vilciena uz rajona maršruta autobusu. Jau šobrīd Rēzeknes dzelzceļa stacijā darbojas arī dispečera punkts, kas nodrošina biļešu pārdošanu. Tajā ir modernāka infrastruktūra un arī uzgaidāmās telpas, kas atvērtas visu diennakti.
Jau divus ar pus mēnešus Rēzeknes pilsētā faktiski nav autoostas, jo šādus pakalpojumus drīkst nodrošināt tikai uzņēmums, kuram ir izsniegta licence. Rēzeknē ir izveidojusies absurda situācija – Rēzeknes dome autoostas funkcijas ir uzticējusi uzņēmumam, kam nemaz nav licences. Saskaņā ar likumdošanu tas ir pretlikumīgi, jo autoostas operatora pakalpojumu funkcijas var veikt tikai uzņēmums, kuram Satiksmes ministrija ir izsniegusi licenci. Tiesa, šobrīd ar Rēzeknes domes svētību tiek ātri "sakārtotas" lietas, lai veicinātu, ka SIA Marno J un ar to saistītais uzņēmumam SIA Rēzeknes Autoosta saņemtu šo tik vajadzīgo operatora licenci.
AS Rēzeknes Autobusu parks ir nozīmīgs vietējās nozīmes pasažieru pārvadātājs un arī licencēts autoostu operators Rēzeknē, Kārsavā un Viļānos, darbojas jau vairāk nekā 45 gadus. Šobrīd tas ir nozīmīgs rajona pasažieru pārvadātājs Rēzeknes novadā. Tā akcionāri ir vairāk nekā 200 kādreizējie un esošie uzņēmuma darbinieki.
Iedzīvotāji varēs parakstīties AS Rēzeknes autobusu parks maršruta autobusos un Rēzeknes pilsētā. Iedzīvotāju parakstus plānots iesniegt Rēzeknes domei un arī Satiksmes ministrijai.