Matīss par savu izvēli informējis Saeimas Prezidiju, kas šo informāciju šodien pieņēma zināšanai.
Bijušajam satiksmes ministram Matīsam Saeimas deputāta mandāts tika atjaunots 12.novembrī. Politiķis lūdza atjaunot savu mandātu, kad Ministru prezidente Laimdota Straujuma (Vienotība) bija pieprasījusi viņa kā satiksmes ministra demisiju.
Kā ziņots, iemesls demisijas pieprasīšanai esot ministra novilcinātās darbības, laikus neiepazīstinot valdību ar nepieciešamo rīcību valsts nacionālās aviokompānijas airBaltic attīstībai, kā arī uzraudzības trūkums pār aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas iespējas.
Matīsa demisija tika pieprasīta nākamajā dienā pēc valdības lēmuma atbalstīt Prudentia atrasto nacionālās aviokompānijas airBaltic finanšu investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš par 52 miljonu eiro ieguldījumu iegūs 20% airBaltic akciju, savukārt valsts aviosabiedrībā ieguldīs 80 miljonus eiro. Iepriekš gan Matīss bija paudis viedokli, ka nacionālās drošības apsvērumu dēļ nebūtu vēlams izvēlēties šo konsultanta Prudentia atrasto airBaltic investoru.
Lēmuma par Matīsa atlaišanu kontekstā aktualizējies arī jautājums par nestabilitāti valdībā. Pagaidām jauno satiksmes ministra kandidātu Vienotība nevirzīs, uzsverot, ka prioritārais darbs ir nākamā gada valsts budžeta apstiprināšana.
Jau vēstīts, ka Matīss 6.novembrī Latvijas Televīzijas raidījumā norādīja, ka viņam joprojām neesot izskaidroti viņa demisijas pieprasīšanas iemesli.
Tad, kad vēlējies atteikties no sadarbības ar Prudentia, viņš esot brīdināts, ka šāds lēmums var izsaukt viņa nomaiņu. "Es to neuztvēru nopietni, un arī valdībā nevienam nebija iebildumu pret šī līguma pārtraukšanu, bet tagad, kā jau es saku, jebkuras sazvērestības teorijas ir uz galda, jo patiesie iemesli premjeres rīcībai man nav zināmi," norādīja Matīss.