Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +5 °C
Daļēji apmācies
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

papildināta - Ventspils pašreklāmas uzskata par administratīvo resursu izmantošanu aģitācijai

Paralēli televīzijā ir redzami ZZS reklāmas klipi, kas vizuāli ir ļoti līdzīgi par Ventspils budžeta līdzekļiem sagatavotajiem materiāliem. Vismaz vienā par Ventspils domes līdzekļiem apmaksātā reklāmā, kas izvietota presē, publicētas ZZS premjera amata kandidāta un Ventspils mēra Aivara Lemberga pārdomas par citām Latvijas partijām.
Sabiedriskās politikas centrs Providus Ventspils pilsētas pašreklāmas uzskata par administratīvo resursu izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijai, bet portāla puaro.lv pašreklāmu – par politisko reklāmu, kas nav norādīta. Tas izriet no Providus publicētajiem provizoriskajiem partiju finanšu un mediju satura monitoringu rezultātiem.

"Providus" uzskata, ka Ventspils pašreklāmas kampaņa īsi pirms vēlēšanām ir uzskatāma par nelikumīgu administratīvo resursu izmantošanu priekšvēlēšanu mērķiem, kā arī par nelikumīgu priekšvēlēšanu aģitāciju, kuras mērķis ir spēcināt Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) kampaņas vēstījumus.

Lembergs ceturtdien paziņojumā medijiem uzsver, ka tas ir pilsētmārketings, kas tiek plānots četrus gadus uz priekšu un norit saskaņā ar plānu.

"Tūrisma sezonu Latvijā plāno no aprīļa līdz septembrim, un Ventspils reklāmas plāns tiek īstenots katru gadu konkrētos mērķtirgos, tas nozīmē – gan Latvijā, gan Lietuvā, Igaunijā, Vācijā, Krievijā, Somijā Anglijā, Nīderlandē – neatkarīgi no tā, vai vēlēšanas Latvijā vai citviet pasaulē notiek vai nenotiek," centra secinājumus par pamatotiem neuzskata Lembergs.

Viņaprāt, no "Providus" loģikas izriet – ja Ņujorka reklamē sevi kā investīcijām pievilcīgu vietu, tātad tiek reklamēts Blumbergs, ja Londona, tad – Džonsons, bet, ja Latvijas reklāma izskan pasaulē, jāsecina, ka reklamēts tiek Bērziņš vai Dombrovskis.

Savukārt interneta portāls "puaro.lv" laika posmā no 1.septembra līdz 11.septembrim televīzijas kanālā LNT bija izvietojis kopumā 48 minūšu reklāmas kopapjomu, kura izmaksas varētu būt aptuveni 40 300 latu, liecina "Providus" monitoringa dati.

"Providus" pieļauj, ka "puaro.lv" varētu būt pārkāpis priekšvēlēšanu aģitācijas likuma normas, kurā noteikts pienākums paziņot, kurš ir reklāmas apmaksātājs, trešo personu aģitācijai jāiekļaujas trīs tūkstošu latu apmērā, kā arī likumā noteikts, ka par aģitācijas pasākumiem ir jāsniedz informācija Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam.

Jau ziņots, ka KNAB par pārkāpumiem priekšvēlēšanu laikā nāks klajā tikai pēc vēlēšanām.

Saeimas ārkārtas vēlēšanas notiek 17.septembrī. Dienu pirms vēlēšanām un vēlēšanu dienā aģitācija ir aizliegta.

(papildināts ar A.Lemberga viedokli) 

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas