Laika ziņas
Šodien
Migla
Otrdiena, 26. novembris
Sebastians, Konrāds

Sadārdzinās dzīvi

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
...
.
Citur jau ir risinājumi šādām problēmām - piemēram, Austrumvācijā (no kuras arī emigrējuši uz Rietumiem) pilsētas nomales tiek nojauktas, tiek mazināti kanalizācijas mezgli (jo, lai tie darbotos, ir nepieciešama nepārtraukta ūdens pieplūde, kas ir sarežģīti, ja izmanto ievērojami mazāks skaits cilvēku).
Karre
K
Uzskata, ka uz aibraucēju problēmu ir jāskatās ilgtermiņā. Ir skaidrs, ka šobrīd aizbraukšanu nekas nespēs apturēt. Bet tikmēr ir jāizvirza ilgtermiņa mērķis vismaz 5 līdz 10 gadiem - padarīt Latviju par tādu vietu, uz kuru tagadējie aizbraucēji labprāt atgrieztos. Ko tas dos? Apskatīsim divus aizceļošanas variantus: A) Neslēpšu, ka pats piederu šai grupai. Ir devušies prom no Latvijas un nākotnē plāno saraut praktiski jebkādas saites ar valsti. Respektīvi, tikko kā šads cilvēks iekārtojas ārvalstīs, tā mēģina pie sevis arī pārcelt savu ģimeni, tuviniekus utt... Respektīvi Latvija zaudē uzreiz veselu ģimeni, un visus šīs ģimenes samaksātos nodokļus. Tiesa gan vairumā gadījumā šis nav tik daudz izmisumā sperts solis, cik mērķtiecīga izvēle. B) Ir devušies peļņā ārpus Latvijas, jo tā ir vienīgā izdzīvošanas iespēja. Patiesībā ar šiem aizbraucējiem varbūt situācija vēl nebūt nav tik slikta, jo viņi tālākā nākotnē plāno atgriezties Latvijā. Tikmēr viņi strādā ārzemēs priekš Latvijās mērauklas salīdzinoši labi atalgotu darbu, un vienlaikus no sava nopelnītā dalās ar Latvijā palikušajiem tuviniekiem. Rezultātā, tas sanāk kā nosacīts darba spēka eksports, kur daļa no viņa ieņēmumiem ārvalstīs atgriežas Latvijā. (Patiesībā, šis gadījums vairāk ir balstīts uz pieredzi no sarunām, piemēram, ar Filipiniešu viesstrādniekiem Eiropā, tomēr uzskatu, kas tas itin labi ir piemērojam arī Latvijas situācijai). Tas ko šobrīd vajadzētu izvirzīt par ilgtermiņa mērķi - radīt apstākļus, lai pēc 5-10 gadiem B varianta izceļotāji gribētu atkal atgriezties Latvijā, un, kas zina, varbūt liela daļa A grupas izceļotāju arī būs mainījuši viedokli....
vdz
v
Pavisam konkrēti zinu cilvēkus, kuriem aizbraukt palīdzēja nepatīkamais morālais klimats Latvijā! Piekrītu domai, ka smagāka par ekonomisko krīzi ir morālā! Cilvēks ir gatavs izturēt daudz, bet viņam jājūt, kā vārdā to dara?! Mūsu varas attiesme pret sabiedrību ir pazemojoša, tāpēc par rezultātu nav ko brīnīties!
dao
d
Parasti jau piekrītu Jūsu teiktajam, bet šoreiz, manuprāt, jums raksts sanācis ļoti vienpusējs. Kaut kāds no konteksta izrauts ģeogrāfisks fakts kā iedzīvotāju blīvums neko neizskaidro. Pat ja šeit būtu tuksnesis ar 1 cilvēku uz 100km, diez vai prāta darbs būtu cerēt uz labu infrastruktūru. Tikko jūsu kolēģis Znotiņš uzrakstīja viedokli par ceļiem un viņam piekrītu par visiem 100%. Man personīgi liekas, ka jāsaved kārtībā lielās šosejas, kā VIa Baltica, jo tas ir pilnīgs absurdss, ja Rīga - Bauska - Kauņa, kas ir Eiropas nozīmes ceļš ar visintensīvāko satiksmi ir pa daļai sabrucis, tai pat laikā kaut kādos lauku miestos dažs labs celiņš ir ieguvis labu asfaltu. Augulis plāno 300 miljonus tērēt četrjoslu ātrgaitas šosejai uz Krieviju, kaut gan 75% eksporta, importa, tranzīta, tūrisma utt. saistība ir ar Eiropu. Vai tas nav absurdss??? Vai nevajadzētu četrjoslu ātrgaitas šoseju uz Eiropu nevis NVS? Kāpēc VIA Baltica ir ideāls uz Baltezera un Igaunijas virzienā, vai tur lielākie eksporta, importa partneri? Kāpēc visu laiku tiek runāts par dažādiem megaprojektiem (Sēnīte, Jelgavas virziens, Lidosta, Dzelzceļš) bet ne virzienos, kuros tas patiesi būtu nepieciešams. Kāpēc jūs par to klusējat, ja tiek plānots tērēt simtiem miljonu nevajadzīgā virzienā? Tajā pašā laikā Eiropas virziena VIA Baltica ceļa 15km rekonstrukcijai iepirkums ir 3,38miljoni Ls un, protams, neviens nevēlas piedalīties šādā konkursā, jo parasti par tādu naudu tiek rekontsruēti 2 - 3km. AŪŪŪ, žurnālisti, kur jūs esat ar saviem viedokļiem? Zandera kungs, vai neliekas dīvaini šie skaitļi 300 miljoni un 3 miljoni - Krievija - Eiropa? Jūs, tāpat kā politiķi teiksiet, ka visi ir pelnījuši, vai ne? Arī vecmāmiņa Latgalē un Savicka kungs Ludzā, vai ne? Bet tad nu mēs esam kur esam. Gribam, lai penšikiem pensijas atstāj līdzšinējās, darbaspēka nodokļi vieni no augstākajiem pasaulē, un tad vēl cerēt, ka emigrācija rimsies :) Ko nevar celt, to nevar nest. Rumāņi to ir sapratuši, tāpēc viņu lielās šosejas ir labā stāvoklī, bet mazākas nozīmes ceļi ir katastrofāli. Tas ir absurds, ja cauri vienam no bagātākajām pašvaldībām (Ķekavai) iet pilnībā sabrucis ceļš. Vai tad tur ir mazs iedzīvotāju blīvums? Un vēl Zandera kungs. Jūs reiz varētu papētīt, cik labi rekonstruēti ir ceļi ap un līdz elites īpašumiem. Atklātos interesanti fakti un interesantas summas.
Dhago
D
Projāmbraucējus vainot nevar. Vainīgi ir tie, kas ir iedomājušies, ka māk vadīt valsti.
Aqua Aqua
A
Nu vismaz, mērgļi, samaziniet nodokli džipiem, ja ceļus nevarat uzturēt!
p**ģec
p
ak tad taadeeļ ka iedziivotaaji masveidaa pamet valsti , ceļus var nebuuveet un es domaaju kas tam par iemeslu , bet valstii 25% melnaa un 38% grants seguma ceļi jau ir sabrukuši , veel nepaies 10 gadi un valsts buus bez ceļiem ... lopisms!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas