R.Zīles partijas biedrs Einārs Cilinskis (VL-TB/LNNK) Dienai atzinīgi vērtēja koalīcijas izvēli par labu bezpartejiskam ministram. "Ja Zīles kungs uzskata, ka visas partijas uzņemas atbildību, tad mans personīgais viedoklis ir tāds, ka ir labi, ja ir profesionāls ministrs. Varas centrs ir Saeima, ministrs ir tikai izpildvara. Es nekritizētu šo gājienu, taču to, kāds būs Ronis, rādīs laiks," sacīja E.Cilinskis.
R.Zīles teiktajam nepiekrīt arī Vienotības frakcijas deputāts Edvards Smiltēns, kurš uzsvēra, ka atbildību solidāri uzņēmušās gan Vienotība, gan Zatlera Reformu partija (ZRP), tāpēc nevarot būt runa par bailēm no atbildības.
"Domāju, ka Ronis pilnīgi droši varēs tikt galā ar pienākumiem. Mums padomā bija vairāki kandidāti, bet viņš bija labākais. Roņa pieredze ārlietās un diplomātijā ir tikai bonuss, turklāt viņš labi pārzina arī valsts pārvaldi," sacīja E.Smiltēns.
ZRP frakcijas deputāts Vjačeslavs Dombrovskis norādīja, ka, ņemot vērā Vienotības un ZRP ideoloģisko tuvību, atbildības dalīšana neesot slikta lieta un no tā izriet arī ministra izvēle.
"Sarunu gaitā ir sadalīta atbildība par šo ministru, atbildību uzņemoties gan ZRP, gan Vienotībai. Tas prasīja arī kādu kompromisu ministru ziņā," skaidroja V.Dombrovskis.
R.Zīle intervijā Dienai teica, ka A.Roņa kā bezpartijiska kandidāta izvirzīšana satiksmes ministra amatam liecina par vairākām problēmām - partiju bailēm no atbildības un pieņemto lēmumu sekām šajā nozarē, saasinātu interešu grupu cīņu utt. "Es Aivi Roni pazīstu kā vienu no pieredzējušākajiem Latvijas diplomātiem un ārlietu ekspertiem, taču labu laiku arī kā atsevišķu finanšu aprindu lobistu, kuru mērķis "buma" priekšvakarā bija radīt Latvijā ārvalstu finanšu pakalpojumu centru. Latvijai ir paveicies, ka viņam tas neizdevās, citādi, iespējams, iestājoties krīzei, mūsu finanšu institūciju saistību apjoms būtu tuvs Īslandes vai Īrijas līmenim," sacīja R.Zīle.