Dienvidu tilts, neskatoties uz visiem zināmajiem būvniecības un finansiālajiem trūkumiem, nodrošina iespēju ātri šķērsot Daugavu, tādējādi atvieglo satiksmes plūsmu pilsētā. Tajā pat laikā neviens vien autovadītājs ir saskāries ar nepatīkamo pārsteigumu, kad pēc straujas tilta šķērsošanas jāgaida apnicīgā sastrēgumā Pārdaugavas pusē, uzbraucot uz Bauskas ielu. Grūtības ir arī autovadītājiem otrpus upei uzbraukt uz Eiropā dārgākā tilta. Ņemot vērā, ka tilta pirmo un otro kārtu, kā arī pieslēgumu Ziepniekkalna ielā bija paredzēts nodot 2012.gadā, minētās grūtības varētu saukt par pagaidu. Tajā pat laikā nesen publiskotā informācija par iespējamo celtniecības pārtraukšanu šā gada martā, kam sekotu objekta iekonservēšana, liek autovadītājiem ar neizpratni lūkoties gan uz Dienvidu tiltu, gan Rīgas domi, kuras vadība diezgan skaidri likusi saprast, ka nepieciešamais finansējums tilta celtniecības pabeigšanai netiks piešķirts.
Rīgas domei bija iespēja izvērtēt vairākus tilta finansēšanas variantus. Atruna, ka ES struktūrfondu līdzfinansējums nebūtu izdevīgs, atgādina vienkāršu attaisnošanos. Tik tiešām Eiropas Komisija rūpīgi kontrolē ES struktūrfondu projektu īstenošanu, it īpaši jau dārgiem projektiem, un ir nepieciešami papildus administratīvie resursi. Tomēr ieguvums no līdzfinansējuma ievērojami pārsniegtu administratīvo resursu izmaksas. Varbūt izvērtēt alternatīvu būvēt tilta pieslēgumu Ziepniekkalna ielā vienā nevis divos līmeņos, kā plānots līdz šim?
Dienvidu tilta celtniecībai mūsu valstī ir sašķobīta reputācija. Daudz esam dzirdējuši par izšķērdētajiem līdzekļiem un kvalitātes trūkumiem. Kompetentajām institūcijām pēc iespējas ātrāk būtu jānodemonstrē sabiedrībai, ka nesaimnieciska rīcība nevar palikt nesodīta. Tajā pat laikā nedrīkst pilnībā apturēt tilta celtniecību, kas ne tikai iekonservētu iespēju novērtēt visu tilta potenciālu, bet radītu lielus papildus zaudējumus, jo arī iekonservēšanas process ir finansiāli dārgs, tomēr tajā ieguldītie līdzekļi nedod papildus vērtību un, atsākot tilta celtniecību, ir pilnībā zaudēti. No vienas puses dzirdam Rīgas domes vadības ambiciozos plānus satiksmes jomā, no otras klusus - šļupstus par nepieciešamību iesaldēt pēdējo gadu desmitu hiperprojektu, bez jebkādām idejām vai iniciatīvām, kā meklēt alternatīvus ceļus, lai projektu, kas ir būtisks elements satiksmes situācijas uzlabošanā pilsētā, turpinātu.
Uz banketu - caur pagraba logu
Ja Eiropas Savienībā tiktu izsludināts konkurss «Gada nesaimnieciskākā rīcība», Latvija ar mūsu Dienvidu tilta projekta virzību varētu pretendēt uz kādu nomināciju. Dienvidu tiltu gribētos salīdzināt ar dārgu un celtniecībā krietni pārmaksātu villu, kurā ir viss dzīvošanai nepieciešamais, sienas nedaudz pašķības un pilnībā aizmirstas ērtas un plašas parādes durvis. Lai nokļūtu ēkā vai to atstātu, jālien iekšā caur pagraba logu, un kāds druknāks kungs vai dāma var arī iesprūst.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.