Viņš skaidro, ka staigājot pie autoostas durvīm, pasažieri tiekot izķerti, jo nelegālie pārvadātāji piedāvā zemākas cenas, jo "ne par kādu valsts nodevu maksāšanu nevar runāt, visa nauda paliek "nelegālā" kabatā".
Atņemot klientus licencētiem taksometriem, zaudējot arī valsts, jo mazāk tiek samaksāts nodokļos.
Ignatjevs skaidro, ka Rīgā un Jūrmalā tagad sākušas uzdarboties firmas, kas licences neiegādājas, bet sarunā ar viesnīcām "pa tiešo", izspiežot taksometru firmas. Šādos gadījumos zaudē ne tikai valsts un pašvaldības budžets, bet arī patērētāji, jo šādos gadījumos klientiem cenas tiek piedāvātas krietni augstākas, nekā tās piedāvā licencētas taksometru formas.
"Klientiem alternatīvas nav, jo taksometru firmas tiek padzītas no viesnīcas. Jūrmalā no viesnīcas "Baltic Beach" tika padzīts "Taksi.LV" un no "Jūrmala SPA" - "Smile Taxi". Tagad pakāpeniski līdzīgi procesi notiekot Rīgā, skaidro Ignatjevs.
Kā ziņots, AS "Rīgas Starptautiskā autoosta" vērsusies Rīgas domē, lūdzot palīdzību, lai no autoostas teritorijas izskaustu nelegālos vai puslegālos pasažieru pārvadātājus, kas autoostas teritorijā vervē pasažierus.
Rīgas Starptautiskās autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komitejā norādīja, ka autoostā samilzusi problēma ar neregulārajiem pasažieru pārvadātājiem, kas autoostas teritorijā vervē un "nosmeļ" maksātspējīgos pasažierus. Situācija autoostā jau tuvojas deviņdesmito gadu ainai - bijuši gadījumi, kad nelegālie pārvadātāji izteikuši draudus fiziski izrēķināties ar autoostas amatpersonām, kas mēģina to darbības ierobežot.
Autoosta apkalpo regulāros pasažieru pārvadātājus un darbojas atbilstoši stingrām normām un noteikumiem, taču līdzās legālajiem pārvadātājiem autoostā uzdarbojas arī vervētāji, kas pārvilina pasažierus, piedāvājot par lētāku naudu nogādāt braucējus galamērķī, un nodarot zaudējumus gan valstij, nemaksājot nodokļus, gan legālajiem pārvadātājiem, kropļojot tirgu.
Gromule aģentūrai LETA pastāstīja, ka autoostā, veicot pasažieru aptauju, konstatēts, ka šādus nelegālos pārvadātājus biežāk nekā regulāros reisus izmanto 12% pasažieru, bet 24% to mēdz darīt, kad nav ērti pieejami legālie reisi.
Rīgas domes Satiksmes departamenta Kontroles dienesta vadītājs Māris Višņevskis atzina, ka Rīgā ir vairākas firmas, piemēram "Maxi Taxi" un "Ceļavējš", kas nodarbojas ar neregulārajiem pārvadājumiem un vervē pasažierus autoostā, tomēr reāli ar tiem ir grūti cīnīties. "Varam transportlīdzekli apturēt, konstatēt faktu, bet pārsvarā viņiem ir taksometra licence, kas tāda veida pārvadājumus atļauj veikt, un tur mūsu kompetence beidzas," komentēja Višņevskis.
Autoostas teritorijā ar tāda veida darbībām nodarboties nav atļauts, tomēr tās apsardzei un darbiniekiem trūkst resursu, lai ar nelegālajiem pārvadātājiem cīnītos, tāpēc uzņēmuma vadība vērsusies pie atbildīgajiem dienestiem, lai lūgtu palīdzību vervētājus apkarot.
"Minimālais, ko vēlamies panākt - radīt apstākļus, lai teritorijā neuzņem pasažierus, jo pašai ekonomiskajai parādībai risinājumu diez vai atradīsim," uzsvēra Gromule, aicinot nodrošināt ciešāku sadarbību ar Rīgas Pašvaldības policiju.
Rīgas domes deputāts Aldis Bukovskis ("Demokrātiskie patrioti") Gromulei ieteica vērsties pēc palīdzības arī Ekonomikas policijā, kas varētu veikt operatīvās darbības un, piemēram, ar kontrolpirkumu palīdzību konstatēt, ka šie uzņēmēji nemaksā nodokļus.
Savukārt domnieks Dāvis Stalts ("Demokrātiskie patrioti") ieteica rīkoties radoši - aicinot ielu muzikantus uzstāties pie autoostas ieejas. Mūzikas skaņas ievērojami apgrūtinātu vervētāju darbības, "riņķojot" pa teritoriju un klusi atkārtojot galamērķa nosaukumu.